tisdag 8 juni 2010

Är det någon på den här bloggen som är nöjd med hur regionen styrs i dag. Jag har haft förmånen att inte behöva söka hjälp i något lasarett på många år så jag har ingen erfarenhet annat än den min mor förmedlar ibland.

Hon är 85 år och uppsöker lasarettet i Uddevalla då och då och hon tycker inte att det blivit bättre då det ofta kan vara lång väntan i väntrummet. Jag hörde på radion för en tid sedan då det var någon chef som tyckte att 4 timmar inte var så farlig väntan.

Tänk att komma in på akuten med ett par små barn och behöva vänta 4 timmar . För mig skulle det nog kännas som en hel evighet.

Jag vet inte om vårt vägnät också styrs från regionen men jag har för mig att det är Kenneth Carlsson som är vår representant i de sammanhanget . Jag tycker att det läggs för lite researcher här i vår kommun. Vidare anser jag att 80 km på 172án är en felaktig hastighetsgräns och att den absolut borde höjas tillbaka till 90 igen.

Jag har färdats på den i 30 år och tycker att kvalitén på vägen har förbättrats över tid. Den enskilt största förbättringen står nog viltstängslet för . Men den behöver snart en ny slitbana igen trotts att det inte var så länge sedan som det gjordes .

Detta tror jag berodde på den tunga trafik som gick igenom Dalsland då vägen i Munkedal rasade. Man har heller inte repparerat vägen i slutet på mosserakan här i från sett. Där är stora hål i vägen som stör mig var gång jag passerar detta stället.

Så jag undrar om vår representant driver dessa frågor för oss . I ett tidigare blogginlägg tog jag kort över ett annat sorgligt ställe och det är vid Svingån . Tänk att det skall behöva vara så i så många år.


Avslutningsvis vill jag citera Bohuslänningens ledarstick från i går.

Jämlikhetsivrandet har resulterat i en skola utan tydliga normer och referensramar.

Regeringen har inlett en viktig kursändring. Betyg är bättre än luddigt snack.

4 kommentarer:

  1. Lyssna på radion P4 som handlar om magoperation. Hon skulle få vänta i 5 år men med Göran Hägglunds vårdgaranti , kunde Sofiahemmet ta emot på en vecka.

    SvaraRadera
  2. Hej Dick.. med tanke på alla bedrägerier som har hänt inom den privata vården i Stockholm ( ett företag har dubbelfakturerat Stockholms lansting med 12 000 000 kr)är jag inte särskilt imponerad av privata vårdgivare. Jag tror att de pengar som trillar ner i dessa fickor hade gjort mer nytta för dem som behöver god vård i Stockholm

    SvaraRadera
  3. Jag kan inte bemöta dina sifror, så jag undrar var du fått dem ifrån.
    Dubbelfakturering i alla lägen är inte bra då trovärdigheten kan skadas och det har vi ju nog av i från björnhuset.

    Men du vet ju vad som rapporterats där man ansåg att vi i den offentliga vården får väldigt lite vård för pengarna.

    SvaraRadera
  4. Min information om bedrägerierna inom privat vården i Stor Stockholm har rapporteras i både TV och tidningar Lanstinget i STH har polisanmält händelsen och håller på som bäst att kolla upp flera privata leverantörer av sjukvårdstjänster.

    SvaraRadera