söndag 20 juni 2010

hembyggdsrörelsens blogg censurerar !

Nu har det hänt igen.
Efter som man kommenterar partiernas valannonser , och det med en hånfull hållning, så gjorde jag en kommentar .

Denna kommentar var tydligen av sådan art att man inte ville marknadsföra den.
Jag anförde att vi i denna anons inte skulle ha någon lokalpolitik utan hade valt ett rikspolitiskt innlägg.

Tids nog kommer vi att kunna framföra vår lokalpolitik . Vidare skrev jag .
Att jag kunde ta tillfället i akt att skriva vårt budskap här.

vill du ha förändring , rösta på KD

Snacka om att ha lågt i tak när det gäller sencuren .
Vidare var det en person som sa att det vore synd om den bloggen dog!
Men för mig kan den snart kvitta då den inte handlar om något annat än att kränka andra människor.

Det ironiska i sammanhanget är att vi här ägnade hela lördagen åt att tala om just kränkande inlägg, och när jag sedan skulle gå över för att se om där stod något intressant så var där endast kränkningar som publicerats.

4 kommentarer:

  1. Håller med dig Dick! Orkar inte läsa den andra bloggen längre, man blir bara deppig, måste vara en skara bittra människor som gör den?

    SvaraRadera
  2. ja i varge fall så har man inte färgelandas bästa för ögonen.

    SvaraRadera
  3. Hembygdsrörelsens blogg har haft en bra rapportering av läget i Färgelanda. Den har även medfört att många fått upp ögonen för de tokigheter som pågår.

    Stundtals tycker jag den är onödigt grov i sina påhopp på människor.

    För att den skall vara trovärdig och fortsätta locka läsare anser jag dock att det är nödvändigt att folk med andra åsikter måste få försvara dem (och sig själva) på bloggen.

    Sen är det givetvis upp till bloggföreträdarna att torgföra sina egna politiska åsikter, det måste man tåla även om man inte delar dem.

    SvaraRadera
  4. jag kan hålla med om att hembyggdsbloggen har varit en injesion för det politiska intresset i kommunen .
    Men att den skulle behandla och styra åsikter så till den grad så som jag upplever det. Det trodde jag inte.

    Tydligen tykte man att jag hade fått för stort utrymme och där med ville man göra något åt det . Därför skrev bloggredaktionen skälv det som handlade om mig personligen.

    Det förstår jag av innehållet i texten, då det är formulerat som en kontring av det som jag skrev i de opublicerade inlägget.

    Den politiska tillhörigheten på hembloggen måste enligt mitt förmenande, tillhöra ultrahögern då censur är mer regel än undantag

    Denna gången ville man försöka få tysst på mig. Vilket brukar få en omvänd effekt.

    I dag är det Ks och då skall det bli intressant att se vad man kommer fram till för åtgärder för att få rätsida det sjunkande skeppet Färgelanda.

    Jag skall försöka redogöra det senare i ett nytt inläg.

    Intressant läsning , det som handlar om buslivet i centrum där en person överväger att flytta på grund av den jobbiga situationen.
    Tänk att det skall gå så här långt. Att kommunledningen inte kan få till en lösning på problemet, utan på detta sättet skapar ytterligare ett problem som är oövervinnerligt , så folk skall behöva flytta som enda lösning.

    Därför menar jag att det måste till en förändring, om om vi skall kunna bo kvar i kommunen.

    SvaraRadera