söndag 13 juni 2010

Vi står nu in för en intressant vecka.

Den börjar med en informationskväll som handlar om LOU Lagen om upphandling.
Jag kommer att fråga föredragshållaren om det är rimligt att man skall behöva vänta över året med ett svar från Kommunen eller vad som är brukligt.

Jag har fortfarande inte fått svar från Tord Karlsson i mitt ärende. vidare så tror jag att de som från början tänkte sig en drift av fjärrvärmeverket, också fick vänta väldigt länge. Så länge att ledande politiker i M och S menade att den lagda offerten var olaglig.

På tisdag kväll skall det komma en representant från svenskt näringsliv.
Vad som skall komma ur det mötet kan te sig ovist kan man tycka. För min del så tycker jag att måndagens sammankomst och tisdagens, till viss del hör i hop.

Jag kommer då att ta upp frågan om vikten av likabehandling av företag.

På onsdag sedan kommer fullmäktige . Där kommer ansvarsfrihetsfrågan vara den mest intressanta frågan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar