onsdag 23 juni 2010

Hembygdsbloggen = Ultrahögern där IP kontroll och censur är mer regel än undantag.

jag kan hålla med om att hembygdsbloggen har varit en injesion för det politiska intresset i kommunen .
Men att den skulle behandla och styra åsikter så till den grad så som jag upplever det. Det trodde jag inte.

Tydligen tyckte man att jag hade fått för stort utrymme och där med ville man göra något åt det . Därför skrev bloggredaktionen skälv det som handlade om mig personligen.

Det förstår jag av innehållet i texten, då det är formulerat som en kontring av det som jag skrev i de opublicerade inlägget.

Den politiska tillhörigheten på hembloggen måste enligt mitt förmenande, tillhöra ultrahögern då censur är mer regel än undantag

Denna gången ville man försöka få tyst på mig. Vilket brukar få en omvänd effekt.

I dag är det Ks och då skall det bli intressant att se vad man kommer fram till för åtgärder för att få rätsida det sjunkande skeppet Färgelanda.

Jag skall försöka redogöra det senare i ett nytt inlägg

Intressant läsning , det som handlar om buslivet i centrum där en person överväger att flytta på grund av den jobbiga situationen.

Klicka på länken för att läsa hela artikeln.

Tänk att det skall gå så här långt. Att kommunledningen inte kan få till en lösning på problemet, utan på detta sättet skapar ytterligare ett problem som är oövervinnerligt , så folk skall behöva flytta som enda lösning.

Därför menar jag att det måste till en förändring, om om vi skall kunna bo kvar i kommunen.

8 kommentarer:

  1. En god analys av hembygdsrörelsens blogg Jag lovar att jag här efter aldrig ska besöka denna sida mer. jag gillar att föra ett fritt tankeutbyte.

    SvaraRadera
  2. Jag förstår dock inte hur Du tänker när det gäller buslivet i centrum av FLA och på vilket vis kommunstyrelsen kan hållas ansvariga för detta. Jag utgår ifrån att Du avser ungdomar. Men föräldrarna till dessa ungdomar, är det inte deras ansvar? och vem trimmar mopparna och EPA traktorerna

    SvaraRadera
  3. 23 juni 2010 11.47

    Jo om du läser alla mina inlägg i ämnet så kommer du att se att denna situation som nu råder är absolut inget nytt utan har pågått i månge år.

    Ulla Börgesson som sitter i brottsförebyggande rådet har haft den informationen hela tiden men där kommer det inget märkbart ifrån.

    Därfär blir min slutsats att det är Ulla & Co som bär ansvaret. Vi som kommun bär ett ansvar för våra invånare och då särskilt när det finns föräldrar som är i behov av särskild hjälp och stöd.

    För detta finns särskilda personer som skall göra detta arbete men det krävs att de får den styrning ledning som krävs.

    Uppenbart är att föräldrarna behöver hjälp då de uppenbarligen inte klarar av situationen.

    SvaraRadera
  4. Självklart är det bra om det finns mer som kommunen kan göra men att det skulle vara "Ulla & Co" fulla ansvar är att gå till överdrift. Jag har svårt att tro att det skulle bli någon märkbar skillnad med dig i rådet. Men det vet vi inte förrän vi provat.

    Det som kanske är något att tänka på är att hur mycket av resurserna skall läggas på ungdomsbrottsbekämpning? Det är ungefär som i skolan, man lär ut UPP till en nivå, dvs man lägger extra krut på de som ligger under. De som ligger över får inget extra. Jag vet inte hur det är beskrivit i skolplanen men så upplever jag det som förälder i Färgelanda. Men det är ingen lätt situation för lärarna idag, jag avundas dem inte.

    Hembygdsbloggen, ultrahöger vet jag inte, det är enligt starka rykten en enmansblogg där mannen i fråga för några år sedan hoppade över till ett annat parti. Det partiet floppade totalt och tack vare bytet blev det helt plötsligt väldigt lugnt i Färgelanda. Tills nu vill säga då han hittat en ny arena att "briljera" i. Det goda som kan komma ut ur den bloggen är att det blir mer öppet och tilltänkta debatter inom politiken. Det sämsta är att det kan bli stängt och underbordetpolitik.

    SvaraRadera
  5. Det är klart att det måste bli skillnad mellan viljelösa ja sägar än med personer med ambision och som vill något.

    Beträffande denne junilistegubbe. Så verkar det som om folk inte vill ta hans namn i sin mun. Likheten med " du vet vem" , i Harry Pohter är slående

    SvaraRadera
  6. Vem är det då som driver hembygdsbloggen då?

    SvaraRadera
  7. Du kanske inte är från färgelamda eller är du nyinflyttad . Denne man har ett förflutet innom moderaterna 98 . Gick senare med i Junilistan och är nu åter på moderaternas lista igen.

    Den resan finns det bara mig veterligen en person som har gjort.

    Men det är ju bara spekulationer och ryckten. Men jag tycker ibland att jag kan känna igen formuleringar på blogginläggen som jag kan känna igen från hans maratonanförande i fullmäktige.

    Snacka om att ödsla med kommunens resurser.

    SvaraRadera
  8. Tycker denna bloggen är utmärkt bra att framföra politiska åsikter på. Även nivån på satiren har dryftats. Tycker det räcker nu.
    Det är inte Hembygdsrörelsens blogg som skall bekämpas.
    Det är myglarna som skall väljas bort.
    Myglarna utnyttjar utan tvekan de personspekulationer och angrepp som förs mot Hembygdsrörelsen. Tycker denna bloggen skall ägna sig åt politik samt att framföra felaktigheter inom denna. Det gör du på ett utmärkt sätt Dick. En kampanj mot och ryktesspridning om Hembyggdsrörelsen är mumma för myglarna. Det är så kort tid kvar till valet så en fokusering på allvaret är att föredra. Eftersom jag ej vill ha en debatt om debatten utan en debatt om hur en förändring skall ske så hoppas jag att det härmed blir slut på debatt om debatten.

    SvaraRadera