tisdag 29 juni 2010

Vägunderhållet under all kritik i Färgelanda

I dag när jag hade ärende in i de centrala delarna av färgelanda och Ödeborg , får jag till min fasa se att man använder sig av den sämsta tänkbara vägbelägningen man kan tänka sig .

Man sprutar tjock asfalt direkt på vägbanan och lägger sedan på ett lager krossgrus ovanpå.

Som om inte detta är nog så låter man oss bilister köra ner gruset i asfalten likt ångvältar, med allt vad det innebär med stenskott och nerkladdad bil med mera.


Jag tycker detta är ynkedom av vägverket att inte lägga större resurser i vår kommun.

Jag körde också gamla vägen upp till Rännelanda , och stundtals så kändes det som man var ute och körde på en nyplöjd åker.

vägen är värre än ett lapptäcke med alla lågbudgetlagningar.


Göteborgarna skulle aldrig acceptera detta dåliga vägnät som vi har här. Var är vår röst i dessa frågor ? Vem för vår talan i dessa frågor?

Om man nu lyckats att skrapa ihop lite resurser till en mindre rostig bil så gör vägverket vad man kan för att återställa den " nya " bilen i det " gamla skicket. Det är skandal tycker jag.









2 kommentarer:

  1. Det verkar som om dina senaste inlägg inte engagerar människor på sådant vis att det blir några kommentarer.

    Jag gör jämförelsen:

    Din blogg: Knappt 20 besök hitills idag.
    Hembygdsrörelsens blogg: Knappt 100 besök hitills idag.

    Ta i lite, var lite kontroversiell så att debatten tar fart.

    Mvh/
    DNV

    SvaraRadera
  2. Nej du har nog rätt. jag är kanske inte så elak i tonen som "Du vet vem " är.

    Men nog är det väl någon som har samma uppfatning om vägarna i färgelanda som jag har.

    Det verkar vara så att när jag skriver något som alla kan skriva under på så läser folk det och tiger och samtycker.

    Men jag har ändå närmare 30 pers som troget varje dag läser det som jag skriver , så, helt ointressant är det väl inte. men visst hade det väl varit trevligt med lite debatt.

    SvaraRadera