fredag 4 juni 2010

Kristdemokraternas riksting i Örebro den 1-3 juli 2010

40 förslag för en framtida välfärdsframgång

Gör gåvor till ideella föreningar avdragsgilla

Socialtjänsten, skolan och polisen ska samverka och stödja ungdomarnas föräldrar i deras ansvar att fostra sina barn

Inför en lagreglerad möjlighet för äldre par att bo tillsammans, även om deras vård och omsorgsbehov skiljer sig åt – en parboendegaranti i äldreomsorgen.

Detta är bara 3 av de 40 förslagen till åtgärder som behöver genomföras i Sverige

Ni som följer min blogg känner säkert igen de två översta och det som handlar om de äldre paret ,den debatten har ni säkert följt i radion den senaste tiden.

Vill ni läsa samtliga förslagen , klicka på denna mening

Beträffande dagens debatt så handlade den om att det faktiskt har missgynnat de lågutbildades barn med att ta bort betygen . Dessa barn som S ville skydda med denna åtgärd. Nu när man vet detta är det väl läge att omvärdera sin inställning till betygen och faktiskt inse att betygen även i ett tidigt stadie är viktigt.

4 kommentarer:

  1. Hej Diken ! Vad händer med skatten för pensionärerna? Och hur blir det med kommunala bidrag till skolan och älreomsorgen? Det är inte lätt för ett litet parti i en MÖRKBLÅ REGERING!

    SvaraRadera
  2. Hej Anonym 10.36

    Du verkar göra en stor grej av regeringens färg. Du skriver MÖRKBLÅ med versaler, tror du inte Dick kan partifärgerna?

    Du själv verkar ju vara MÖRKRÖD och det får du väl vara om du vill.

    Jag fattar bara inte ditt ständiga påpekande om färgen.

    SvaraRadera
  3. Är sosse. Ja nu tror ni nog att jag är full.
    HJag är bara hjust nu så jävlar klar. menfull är jag inte. Börjar gilla KD. Ni verkar raka. Ni har rätt. Sossialdemokraterna måste ta tag i Björnhuset och tsls om för Eriksson at han får faan i mej åka hem till Uddevalla nu och stanna där. Vi måste hjälpas åt. Jag säger bara stopp nu. Nu är det stopptecken för Eriksson. jag tror inte att Eriksson är så dålig som KD säger. Jag tror att omständigheterna har gjort att det har blivit så här. i behöver jobb i Färgelanda. Där har Eriksson rätt. Ingen tvekan. Det gick åt helvete med projektet. Det kan man kanske skylla Eriksson för. Tänkte att det var bra med någon från närings livet om vi skulle få jobb hit. Så sa du säger kärringen. Ja så sa jag erkänner jag väl då. Jag måste erkänna att den där Eriksson skrämmer mig. Som sagts vi måste hjälpas åt för Färgelandas bäsata- Jag vet inte! Sosse har jag alltid varit och jag har alltid hatat kristendomens översitteri men Bill verkar kunna sina saker.ORÄDD är hanockså.
    Je får väl gå å lägge nej nu. Dick-bra blogg där alle får komme te tals-
    Gonatt

    SvaraRadera
  4. Hej alla bloggläsare
    jag har haft mycket att göra i dag så något skrivande har det inte blivit förrän nu.

    På de raka frågorna från det första inlägget där har jag inga bra svar ännu , men jag skall återkomma till de.

    Men jag tycker att det är bra att det är fler som hittat hit och specielt välkommna skall ni socialdemokrater vara då vi på den borgliga sida får möjlighet att debattera med er direkt.

    Jag mins för ett antal år sedan så gjorde en dåvarande arbetskamrat ett partitest på mig. Han läste ett antal frågor och summerade sedan svaren. På den tiden trodde jag att jag också var sosse , men på det testet blev jag moderat.

    Jag hörde på radion i dag om ett liknade test där man kunde bli förvånad över resultatet.

    Men jag är nog kristdemokrat nu mera för jag tycker att det finns så många frågor där jag är överens med partiet . Jag tycker också att jag har lyckats med att få gehör för de frågor där partiet har ändrat sig till min favör. Och det är så jag vill att politik skall vara

    SvaraRadera