lördag 8 maj 2010

Grattis Järbo till första steget till er friskola.

På lördagseftermiddagen jobbade jag med vinterförrådet av ved och lyssnade samtidigt på sportradion . Det var speedway från ett regnigt Ullevi. Och så blev det nyheter från Stockholm . -Bengt Westerberg bla bla bla får behålla jobbet men får bara 56 tusen/månad i lön , det är lika mycket som vad riksdagsledamöterna får . 86 tusen / månad får i stället den nya ( Kommer inte i håg hennes namn) för sitt styrelse arbete i RÖDAKORSET . Jag blev både arg och frustrerad när jag hörde detta” – sitt arbete i RÖDAKORSET” tänkte jag.

Undra vad dessa människor har som jobbar för denna organisation ute på fältet , säkert inte i närheten av vad dessa två snyltare har. Till saken hör att när jag var på Tempo tidigare på dagen så står det en äldre dam där med sin RÖDAKORSET bössa, och jag mins ” skall jag lägga några kronor i bössan”!

Jag var lite på språng så det blev bara en tanke. Men när jag sedan hör om hur dessa människor ( Inte den äldre damen på Tempo för hon står säkert där gratis ) skor sig på andras givmildhet så blir man bara förbannad. Hade jag jobbat i den organisationen som lever på allmosor till de sämst ställda så hade jag fört ett våldsamt väsen i den frågan.

I samma nyhetsinslag så berättades att Vänsterpartiet nu skall arbeta för att det skall införas en 6 timmas arbetsdag . Frågan jag ställer mig ? Vem skall betala ? Inte arbetaren så klart utan det skall företagen göra . Och då får jag bara vatten på min kvarn .

Vänsterpartiet är inget för företagsamma personer. När jag nu är inne på den röda sidan så blir det mer och mer klart att denna kartell inte har något annat att erbjuda än ” BIDRAG TILL ALLA ” . Tidigare hade de gröna sitt landsmöte och där bestämndes att friåret skulle införas igen . Och frågan från mig blir åter VEM SKALL BETALA?

Nej dessa människor har inte lärt sig ett dyft under de 4 år som har gått så jag säger som hon på radioväst ” DET TYNGSTA VALLOKOMOTIVET SOM ALLIANSEN HAR HETER MONA SALIN FÖR HON MONAR INTE OM JOBBEN!

Jag var på ett jobb uppe vid Svingån och blir då lika irriterad över denna vägsträcka som ni ser på bilderna nedan. När jag då tänker på att det faktiskt finns en del ovanför den som också heter Färgelanda så tycker jag det är underligt att vår representant i trafikfrågor , inte har lyckats påvisa vikten av att fortsätta vägarbetet på detta stället.

Kan det kanske bero på att vederbörande inte rör sig i dessa trakter eller tycker han kanske att det är charmigt med ett stycke väg som ser ut på detta sättet. Jag för min del anser att detta är skandal och att man ibland måste spela på de strängar som finns tillgängliga , och då tänker jag på media .

Jag tror att det är brist på fantasi från vår företrädare på det planet , som gör att vi inte får vägen iordninggjord. Jag hoppas att vi kan få någon annan där på den posten efter valet.















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar