onsdag 5 maj 2010

Mer än 150 anställda under 10 år för att täcka förlusten

De visar tydligt att detta är en olaglig gåva till företagen och att vi där med måste ta från skola vård och omsorg.
jag vill också påpeka att de effekter som vi ser i den budget som resulterar i de åtstramningar som nu gjörs har inget med Björnhuset att göra då de förluster som vi pekar på, kommer i framtiden. Det är viktigt att få sagt då rykten på byn säger något annat. och det är fel.

De finns de som anser att vi gör fel som jagar företagen och menar att jag skadar mitt eget företag med mitt engagemang men jag kan inte sitta och tiga då jag vet att det som händer är fel . Jag skulle vilja kalla det för civilkurage . De finns de som blir skadade i andra sammanhang också när man står upp för det som är fel


Hyresavtalen innebär att kommunen kraftigt subventionerar företagens hyra, vilket innebär stora förluster för kommunen. Förlusterna uppgår, enligt kommunens egen hyreskalkyl, till minst 16 miljoner kronor.

Men mot bakgrund av beräkningar, som gjorts av kommunens externrevisorn, Thomas Andersson, uppgår sannolikt de verkliga förlusterna till åtminstone 60 miljoner kronor under den 10-åriga hyresperioden.
Det blir en förlust på ca 6 miljoner om året att lägga på resultatet.
De skatteintäkter som björnhusets anställde genererar täcker inte dessa förluster då 25 personer som bor och skattar i färgelanda genererar 1 miljon i intäkter till kommunen. Det skulle bli 150 anställda innan det går jämnt upp och det i sin tur betyder att dessa 150 personerna inte belastar kommunens övriga budget i något hänseende. vilket de naturligtvis gör i någon mån .






















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar