torsdag 27 maj 2010

1 miljon anmälningat om året

Även i dag har polisen varit på agendan. Det var revirorerna som granskar våra statliga befattningar som starkt kritiserar polisens verksammhet . de menar att det är regeringen som bär ansvaret för att det inte funkar beträffande de så kallade "mängdbrotten"

Det är ca 1 miljon anmällningar om året som kommer in men det är bara en liten del som utreds eller där en gärningsmann eller kvinna binds vid ett brott.

Och som jag tidigare har skrivit om, så har polisen ett stort ansvar skälva då man inte använder den teknik som står till buds eller väntar med att t.e.x göra en konfrontation.
Den biologiska psykologin gör att en sådan konfrontation måste göras innom en viss tid.

Beträffande tjuvarna som var i min butik i vintras så väntade man med den åtgärden i ca 1 månad och då hade jag inte en chans att peka ut de personer som stal hos mig. Jag hade tagit med foto från min butikskamera men den bilden fick jag häller inte sitta och jämföra med vilket gjorde mig besviken.

I nyheterna i dag berättades också att ett misshandelsärende kunde ta upp emot fyra månader innan man begandlade det.

Men trots alt så tycker jag att det har blivit något bättre under denna mandatperiod och de nya poliserna som har kommit till kommer antagligen på sikt att ge den trygghet som vi eftersöker. Fast kommer de RÖDA tillbaka så kan vi nog räkna med att vi åter igen ramlar tillbaka2006 års nivå .

Men jag vidhåller att jag skulle vilja ha en lokalt förankrad polis

11 kommentarer:

  1. Hej Dicken! Du är allt en rolig en I kärlek och politik är tydligen allt tillåtet. Hur har Du mage att påstå något så enfaldigt att antalet sysselsatta i Sverige under 2006-2010 och ökat med 1,2 miljoner och detta ska denna Högerregerings äras för. Av en KD politiker kan man uppenbarligen förvänta sig allt!

    SvaraRadera
  2. Vad får dig att tro att antalet poliser är lika med färre eller rent av fler uppklarade brott. Att förebygga och beivra brott kräver att föräldrar,kyrkan, föreningslivet och samhället gemensamt tar ansvar för barnens uppfostran, att verka och vara ett föredöme och visa vad som är gott och ont och vad som är rätt eller fel..
    Man får inte glömma vad som sjungs i kyrkan "Jesus älskar alla barnen" detta inkluderar även DICKEN

    SvaraRadera
  3. Koll statestiken skälv så kommer även du att häpna.
    Du kan också gå in på youtube och se på den film som ligger under sökbegreppet ohälsan .

    De 4,4 miljonerna sysselsatta i dag sa man på nyheterna kvart i fem ekot . I går . Så om di tvivlar så är det enkelt att kolla

    SvaraRadera
  4. Det må vara så men Du vet och alla vet att antalet arbetslösa har ökat under denna mandat period Det är 70 000 fler i utanförskap sedan din och andras partiledare startade sitt vanstyre

    SvaraRadera
  5. familjen är vår varmaste fråga och den uppfattningen som du framför delar jag med dig. Men det måste finnas lokalt förankrad polis för att fånga upp de ungdommar som hamnat på glid .

    Har vi inga poliser så blit det anarki och det är lite av vad vi ibrand ser i vår kommun. Det skall inte vara så att man bara skall anmälla brott för att få ut något på försäkringen.

    SvaraRadera
  6. Beträffande den enligt dig ökande arbetslösheten , så försöker vi på den blå sidan inte mörka den så som (S) Person tidigare gjorde med att ta ut folk i förtidspension.

    Sedan verkar det som om alla Sossar inte har fattat att vi precis har tagit oss igenom den versta ekonomiska krisen sedan 30 talet .

    I dag på kvart i fem ekot tror jag det var, meddelades att arbetsmarknadsläget är uppe på "normal" nivå .

    Men det är ungdommarna som nu måste få en chans att komma in på arbetsmarknaden. där kan jag känna att det måste till något för detta.

    Lärlingsplatser är en väg . Så fick jag börja och det fick ta några år innan man blev fullbetald. Som elektriker på varvet tog det 6 år.

    Men att tala om att de är i utanförskap så som du uttrycker det är väl att kasta sten när man sitter i ett glashus

    SvaraRadera
  7. Håller med om att något skulle göras åt de i många fall släntrianmässiga förtidspensioneringarna mm
    Kan inte heller säga att regeländringarna har varit helt felaktiga.
    Men genomförandet har skett utan att försäkringskassans attityd och förhållningsregler har ändrats. Då har många som verkligen är utsatta farit fruktansvärt illa. Det är lätt för oss som är friska och har arbete att glömma bort hur hemskt det kan vara att vara sjuk med en raserad ekonomi och trygghet samt bli utlämnad åt en helt omöjlig försäkringstjänsteman. Tycker alliansen har tagit alldeles för lätt på detta. Den byråkrati som hånar de som den skall hjälpa är inget som alliansen har uppfunnit men det var extra viktigt att en förändring gick hand i hand med förändring av de så kallade hårdare reglerna. Samma med A-kassa. Tänk att bli arbetslös och få beskedet att du får A-kassa men vi har inte tid att betala ut förr än om 3-4 månader. Det tjatas om resursbrist. Det är dålikt ledarskap och en försoffad kultur skulle jag vilja säga.

    SvaraRadera
  8. Attityden den står tjänstemännen för och det är många gånger som de fått bannor av både Maria Larsson , Göran Hägglund Och Christina Husmark Presson för .

    Senast som jag fick det bekräftas var för några veckor sedan då jag var i stockholm. Vi på KD´s sida är inte riktigt nöjda med hur man behandlar folk.

    Men det är ju också så att på den posten sitter en moderat ( Christina) . och jag vill nog påstå att det är inte oviktigt i sammanhanget.

    Även förhållningsreglerna är till viss del ändrade men när nitiska byråkrater kommer loss , så läser de inte bara det som står på raderna utan även mellan dem.

    Då är det inte säkert att det blir rätt. Det finns det många exempel på. Och då är det lätt för den vänstervridna jornalisten att peka och säga att det är regeringens fel.

    Sedan är det som sagt inte oviktigt på vilket parti man lägger sin röst även innom alliansen.

    Att sedan ha så dålig ordning så att man skall behöva vänta i flera månader, tycker jag är skandal. Men även dätta är inte regeringens fel.

    Läs Inger Davidssons mail till mig längre ner i gloggen som handlar om polisens arbete. det är samma där, vi politiker vill en sak , men tjänstemännen håller emot.

    SvaraRadera
  9. Hej Diken och andra Jag förtstår mig inte på Er! Tjänstemännen på FK utför sitt arbete efter lag och direktiv som denna högerleda regering har beslutat. Tjänstemännen på FK effektuerar enbart denna politik helt enligt högerns önskan. Politikerna har nu tagit över ansvaret för att bedöma människor arbetsförmåga utifrån ett stadsekonomiska perspektiv. Läkarnas kunskap av vad som är medicinskt lämpligt för svårt sjuka har ingen betydelse vid bedömning av den sk. arbetsförmågan VÅRA nya läkare är HÖGER ALLIANSEN DOM KAN ALLT UPPENBARLIGEN DET ÄR HÖG TID ATT FÖRPASSA DEM FRÅN REGERINGSMAKTEN

    SvaraRadera
  10. Till Anonym 11.04

    En högerled regering... är den led på högern?

    SvaraRadera