söndag 23 maj 2010

Färgelanda en tillväxtkommun

av buskar sly och skräp, Fortsätter förslagsställaren Rolf på allmänhetens frågestund.

Det beskrivs en omfattande nedsmutsning och Rolf efterlyser en upprustning och uppsnyggning av vår Kommun!

Jag delar Rolfs uppfattning och hade väl hoppats på ett lite annorlunda svar från Kenneth då jag skälv har drivit sådana ärenden i miljö & byggnadsnämnden då när den fanns . Men jag kan samtidigt medge att dessa ärenden inte låg överst på agendan . Per Ekeberg kallade då dessa ärenden för ” ROLIGA PÄRMENÄRENDEN” så i de frågorna höll man emot så gott man kunde.

Så att tro att det kommer att hända något i den frågan tror inte jag .Kenneth svarade i alla fall att det generellt det handlar det om resurser. Och där med tolkar jag honom att denna fråga även i KS hamnar ganska långt ner på prioriteringslistan.

ärende 8
upprustning av våra gångvägar har man nu plötsligt pengar till
Kan bero på att det var en sosse som är motionär och inte ett medborgarförslag. ingen av de övriga ledamöterna reagerar !!!


Per Ekeroth pratar om företagsrankingen och undrar hur kommunen kommer att hantera detta .

Kenneth svarar att han tar detta på djupaste allvar . Han redogjorde då för sina egna tankar och då tänkte jag att nu kommer hans erfarenhet som småföretagare fram . Men döm av min förvåning när svaren blev följande
1 Bjud in svenskt näringsliv .


Jag mins för ett antal år sedan så hade vi en sådan sittning och då menade föredragshållaren att den stora dominansen av ett företag.( IAC) var vårt största hot , och jag måste återigen medge att matklustret kom in i min värld som Färgelandas räddning. Denna företagsetablering kom som en skänk i från ovan . Men resultaten , ja det vet ni ju . Jag fick precis veta att det har utsetts en granskningsperson nu , och detta arbete skall starta den 1 eller 2 Juni . Detta ser jag fram emot.


Vidare så ville Kenneth , som han uttrycker det.
2 djupdykning i raporten och se vad som skall göras.
han menar att han som tidigare företagare inte förstår att man faktiskt inte kan köra vissa företag i gräddfil och andra i deg och som måste bära bördan.


ärende 15

särskild redovisning av björnhuset
Iren meddelar en protokollsanteckning som jag senare skall lägga med . I den står det att vi vill att denna fastighet skal redovisas på det sättet som även revisorerna vill att det skall redovisas. Andemeningen med en protokollsanteckning är att den skall förstärka bilden av vad som skall göras och får vi tillräckligt med röster i valet så kommer vi att garantera att det blir en riktig redovisning.

Men som sagt ” Utan majoritet händer inte ett sket”!

Det är så här som jag ser Färgelanda kommun . Annars så tycker jag att det är lite kul att man kan få en hund att göra så här . Min kamrat i Ödeborg berättade för mig en gång om en hund som vid komandot " Hur gör matte " slängde sig så här . Genant eller kul ? Ja det beror ju på sammanhanget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar