tisdag 4 maj 2010

obligatorisk arbetslöshetsförsäkring

Kommitté utreder hållbara försäkringar vid sjukdom och arbetslöshet
Regeringen har i dag beslutat att tillsätta en parlamentarisk kommitté som ska se över de allmänna försäkringarna vid sjukdomar och arbetslöshet.

Bland annat undersöks ett fördjupat samarbete mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen och hur en obligatorisk arbetslöshetsförsäkring kan utformas för att främja rörlighet i Norden. Arbetet ska slutredovisas i sin helhet senast den 15 maj 2013.

Detta skriver regeringen på regeringens hemsida.

Det rödgröna föreslår om de vinner valet, att det bara skall vara de fackligt kollektivanslutna som skall ha tillgång till a-kassa och att det bara skall kosta 80 Kr/ mån och resten skall finansieras av skattemedel är i mina ögon ett orättvist förslag.

En obligatorisk arbetslöshetsförsäkring är ett alldeles utmärkt förslag då vi småföretag också skulle kunna känna trygghet i den sociala välfärden. de flesta av oss har inget sådant skyddsnät . att inbilla mig att S,V och MP skulle vara ett alternativ för oss , kan de bara glömma.

Jag har varit verksam i 18 år nu som företagare och under Persson's tid vid makten var ingen höjdare. Det som alliansen har gjort för oss under de här 4 åren är vad vi har krävt under ett antal år så jag hoppas innerligt att vi i alliansen får ett förnyat förtroende då jag tror att det är nödvändigt för Sveriges framtid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar