lördag 22 maj 2010

Kommunen bevakar inte sina intressen

I dag hade jag ett ganska långt samtal med Polismästare Ragnesten.

Han kunde bekräfta att han hade emottagit en så där fem ,sex mail från mig.


Han försökte så gott som möjligt att svara på de frågor jag hade ställt .

Om barnen i skolan hade haft någon påhälsning i de avseendet som avtalet gjorde gällande kunde han inte bekräfta men de hade jag nog inte räknat med heller.


Vi samtalade nog närmare en halvtimma och det mest intressanta i vårt samtal var nog det med att kommunens representanter är dåliga på att göra anmälan om skadegörelse, klotter och andra brott som görs på kommunen egendom .


Kontentan av de blir då att polisen inte får tillgång till de pusselbitar som kan vara avgörande för att binda ”brottslingar ” vid de brott som begås. Får polisen ingen anmälan har inget brott begåtts !


Det senaste kända är skadegörelsen i den byggnad som är omnämnd i mitt förra inlägg. I det ärendet hade det inte kommit in någon anmälan kunde Polismästare Ragnesten bekräfta.


Så jag kommer att påtala detta på serviceberedningsmötet nu på tisdag. Vidare skall jag be Bill ta upp anmälningsproblemet på nästa Ks.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar