söndag 16 maj 2010

Miljöpartiet förmyndarna

Varför skall jag formulera om ett budskap som vår partledare säger om jag inte kan formulera om det bättre skälv!
Men detta viste jag för länge sedan då jag redan på mitt första inlägg menade att hos mig finns det inte plats för några miljöpartister då våra åsikter inte hör hemma på samma planet. eller när en Centerpartist byter färg likt en kameliont och går från att vara grön utanpå och röd innuti till att vara röd utanpå och grön innuti http://fargelandabloggendickjonefelt.blogspot.com/2010/03/miljopartiet-platsar-inte-i-mitt.html

Miljöpartiet rättar in sig i det röda ledet och har nu tydligt tagit ställning för ökad politikermakt på bekostnad av föräldrarna. Genom beslutet om att den politiska majoriteten avgör hur två tredjedelar av föräldraförsäkringen ska tas ut pressas föräldrarnas självbestämmande tillbaka ytterligare.

Miljöpartiet förmyndarna tycker sig uppenbarligen veta bättre än föräldrarna själva hur barnen ska tas omhand under de första viktiga åren. Det är minst sagt beklagligt.

Kristdemokraterna är det parti som tydligare än något annat tar ställning för föräldrarnas rätt att själva besluta om föräldraförsäkringen och om barnomsorgen. Vi tilltror föräldrarna rätten att bestämma själva.

Det säger Göran Hägglund i en kommentar till Miljöpartiets kongressbeslut om föräldraförsäkringen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar