torsdag 4 mars 2010

Miljöpartiet platsar inte i mitt umgänge !

I mitt första inlägg här på bloggen ansåg jag att miljöpartiet på riks ofta var ute och cykla. Och nu har vi fått detta partiet på lokal nivå. Sven Hansson Ellenö har ju tillhör det centerparti som ville att motorbanan i norr skall vara en sjö i stället, som om det inte finns tillräckligt med sjöar i kommunen.
Jag får nog säga att en motorbana här är bra för besöksnäringen och jag stödjer detta förslag.
Intressant nu med att Mona och gänget vill avskaffa möjligheten för oss alla att utnyttja hushållsnära tjänster . Detta har i alla fall för mig som företag varit en bra affär . Jag har tidigare skrivit att det också har givit ett extra klirr i kassan för staten med 1.50:- för varje utbetald krona. I EU sammanhang så brukar man tala om att leaderprogrammet ger en uppväxling av insatt kappital och nu får vi samma effekt inom nationen. Och detta vill man ta bort. Det är denna typ av förslag som jag menar är destruktiv näringspolitik. Mona O´c menar att om låginkomst tagarna inte kan få denna hjälp, då man menar att de ej har råd. Då skall ingen kunna köpa dessa tjänster trots att det blir mer skattekronor i stadskassan . Var i ligger logiken undrar jag? Dessa parti talar om solidaritet , för vem ? Nej destruktiv är deras politik och det har den alltid varit!

Inlägget som jag gjorde i dag kommer jag senare att beskriva lite tydligare

På KS igår hade man att ta ställning till minst 3 kalkyler och ingen var gjord på ett sådant sätt att man på ett bra sätt kunde ta ställning. Så det behövs en översyn av kompetensen hos våra tjänstemän. Detta hade vi på vår agenda redan vid mandatperiodens början , men då ville man inte ta i frågan på fullt allvar. Jag förutsätter att de som får förtroendet i kommande val , redan nu funderar i en åtgärd som syftar till att kompetensen i kommunhuset lyfts.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar