söndag 21 mars 2010

Valfråga som de flesta kan skriva under på !

I går hade vi distriktsstämma i Vårgårda . Där fick jag förnyat förtroende att delta som ledamot i distriktsstyrelsen och som ombud till rikstinget , som i år kommer att hållas i Örebro. Vidare fick vi lyssna till ett tal från Mikael Oscarsson, riksdagsledamot, och som sitter i näringsutskottet. Det gavs också möjlighet att lyfta frågor till honom och jag passade på att lyfta frågan om det inte var läge att omvärdera pensionen från bidrag till ackumulerad lön , och där med få pensionen att omfattas av jobbskatteavdraget . En perfekt fråga för KD som värnar om pensionärerna. Jag förde samma resonemang från talarstolen på rikstinget i somras , dock utan framgång . Men trägen kanske vinner. Vidare frågade jag Mikael hur det går med förenklingen va redovisningsplikten för AB. En fråga som legat på regeringens bord en längre tid. Mikael svarade att vi från KD´s sida ligger på men det är Moderaterna som bromsar. Varför man gör det här förstår han inte då det faktiskt inte kostar några pengar från staten utan bara från företagen . Enligt svenskt näringsliv så skulle företagen minska sina kostnader med ca 7 miljarder bara i den reformen samt att det bara är Sverige och Malta som har de här reglerna i hela EU Även andra förenklingsfrågor framförde jag. Får se vad det kan bli av det.
På KF i onsdags så fick jag en pratstund med Bengt Sundholm, Valbohems VD. Jag framförde då synpunkter på det dåliga skicket på Valbohems fastigheter. Men jag fick intrycket av att Bengt inte tyckte att det var så dåligt. Dan efter ringde en kund från en av dessa lägenheter och ville ha hjälp. Jag passade då på att titta lite extra på fastigheten . Jag måste säga att jag behövde inte vara särskilt nitisk för att se stora brister på den här fastigheten som ligger på Renvägen. där fanns stora springor mellan karm och ytterdörrarna . Rörarbeten som ej var avslutade. Trasiga armaturer, doslock som saknades. Och klotter på väggarna . Nedan har vi bilder på bristerna . Jag med mitt parti kommer att driva ungerhållsfrågan i valrörelsen. Personligen tycker jag det ser bedrövligt ut








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar