lördag 8 maj 2010

Ingen Inhibition

Det var med ilska och bestörtning som jag mottog nyheten på Radioväst vid lunchtid på fredagseftermiddagen. Hur kan man fatta ett sådant beslut att ge bort mer pengar till detta projekt.


Efter att ha rådgjort med mina partikamrater så kom vi fram till att vi får hålla fast vid vår ståndpunkt att detta men miljonrullningen till Björnhuset är fel.

Nu får vi utarbeta en plan B i stället då det verkar vara kört med att få stopp genom en inhibition.

Jag har haft en hel del arbete i min verksamhet vilket har bidragit till att jag inte har hunnit att skriva varje dag , som planerat. Men i stället har jag fått en del mail från hyresgäster i valbohems lägenheter och jag måste säga att det har inte varit några skönhetskort.


Vidare har jag funderat på de kommentarer som Valbohems styrelse gav mig och alla andra som har en annan uppfattning om Valbohems underhåll.


Detta underhåll handlar inte om pengar då problemen egentligen är i många stycken ringa, utan här handlar det om ledarskap. Och vill inte Bengt SUNDholm ta det ansvaret så måste Valbohems styrelse peka med hela handen. Det är deras skyldighet annars får jag ordna så att detta ärende hamnar i Fullmäktige. För nu börjar jag att tappa förtroendet för detta bolag om inget radikalt händer.


Jag lägger ut de snällaste bilderna och skickar resten till Valbohems styrelse. Men om det inget händer de närmaste månaderna så får jag höja rösten och peka med hela handen för nu har jag snart fått nog i den här frågan.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar