torsdag 1 juli 2010

Mitt etthundrade inlägget på min blogg


Nu har Rksting börjat och nu lyssnar jag på Görna Hägglund.
Hans tal renderar alltid till hjärtliga skratt.
Görans tal innehåller alltid ett inslag av humor och därmed blir politik inte torra tal
Nu kan man läsa Görans talpå den här länken
På SVT Play raporterar nyheterna om vår första dag och vilka frågor som vi tycker är viktiga att lyfta fram klicka på länken för att se inslaget rikstingssändningarna i direktsänning på SVT 24 direkt

Företagaemötet var väldigt intressant .

Detta är några frågor som vi kommer att fokusera på
Jag så att Bill hade varit ute i media och berättat sanningen och det tycker jag är bra.
Jag fick en pratstund med Begnt Germundsson , Markaryds kommunalråd .jag berättade då om Sambandet mellan politiker som står upp och hur myglarna agerar för att kväsa uppstickarna genom att ge sig på barn eller andra släktingar. Han kunde då berätta om ett liknande fall från sin kommun. där han hade blivit utsatt på samma sätt. Så mygel finns runt om i landet. Men han tycker att vi gör helt rätt när vi står upp för missförhållanden och hoppas att det skall visa sig i valet. de är då som väljarna kan påverka om man vill ha förändring eller inte.
Andra avdelningar som jag pratade med kunde berätta om att folkpartister har ett lika dåligt uppträdande även där så de märker ut sig över alt.

8 kommentarer:

  1. Lyssnade precis på Bill Östlund i radion där han säger att politikerna var eniga om att missförtroendeförklara kommunchefen på något möte. Andra politiker säger att det är lögn.
    Vem skall man tro på?
    Men mest av allt, varför beter sig politikerna som de gör!? Snälla ni som är folkvalda i Färgelanda, respektera er uppgift, tänk gärna både en och två gånger innan och om ni enas om något håll det då (om det så är att ni enas om att ni är oeniga).

    Jag undrar om det inte är sådant här fjanteri som stärker det högre skiktets politiker att små kommuner måste bort från svenska geografin. Och som läget är nu vore det inte fel om Uddevalla expanderade några mil norrut...

    SvaraRadera
  2. Jag kan inte tycka som du att detta är fjanteri att säga sanningen. Detta beteendet från både Ulla och Kenneh har jag sett långt tidigare.

    Att de duckar för kritik och hällre ljuger för att skydda tjänstemän är så som de altid har gjort.

    När jag drev frågor beträffande de privata soptipparna som vi hade runt om i kommunen så tyckte Kjell Olsson (S) att jag hade rätt i sak men att jag inte fick krittisera Per Ekberg och i bild och text visa de övriga ledamöterna att han ljög.

    Där är nog jag och Bill lika . vi vill ha ordning och vi vill ha fram sanningen.

    SvaraRadera
  3. Hej Dick! Du påstår och refererar vad andra har sagt till Dig, och av detta gör Du till politik men vi som läser detta har bara ditt ord på att det Du påstår är sant. För egen del är jag skeptisk till dessa påståenden. Varför har Du inte torgfört dem före nu? Kan det det bero på att vi står inför ett val. Herr Östlunds med fleras media fixering är inget annat än valtaktik och det sker på enskilda människors bekostnad. Politiken i Sverige verkar inte sky några medel för att nå framgång i kommande val, vi blir mer och mer likt USA smutsiga valrörelse.

    SvaraRadera
  4. Anonym 10.29

    Är det något som Bill inte tränat upp ännu, så är det taktik.
    Bill handlar inte utifrån några taktiska principer det måste du väl ändå märka?

    Bill är än så länge oförstörd som politiker på det viset. Jag tror han är styrd av sina känslor för vad som är rätt och vad som är fel.

    Kenneth däremot anser jag ha en mer vältränad taktisk ådra.

    Ulla vill jag helst inte uttala mig om, men så mycket kan jag säga att henne litar jag inte på för fem öre. Klicka på DNV så länkas Ni till en sida där Ulla uttalar sig om hur hon vill att Färgelanda skall vara i framtiden. Framförallt fastnar jag för styckena där hon säger att de troligen inte kommer att behöva stänga någon mer skola (de stängde två) samt att hon säger att hela kommunen skall leva (Nedmonteringen av Högsäter).

    SvaraRadera
  5. ag är inte säker att jag vet vad du menar.
    Vad är det som jag inte har torgfört tidigare.
    Att jag inte har förtroende för Jan Eriksson?
    Det vet de som har följt min blogg att detta har inte jag hynlat med.
    Jag har även skeivit det i Bohusläningen i vintras.


    Bill bad mig att inte torgföra det som kom fram på det mötet när de andra politikerna tillsammans med Bill att arbeta för att frigöra oss från kommunschefen.

    Jag tvilar inte på det som Bill säger då jag skälv sett dessa politiker svänga och fara med osanningar tidigare.

    Om du mins så erkände Ulla i fullmäktige att de hade sett logostemas raport men innan valt att mörka den. Även AnneMarie medgav att hon kände till raporten men gjorde samma bedömning som Ulla. detta är mygel och oacceptabe t beteende.

    Så om de nu mörkar så ser jag det mer som regel än undantag.

    SvaraRadera
  6. Du blandar och ger som den värsta politikern
    Jag avsåg din kommentar om Kjell Olsson och Per Ekberg.

    SvaraRadera
  7. Det påståendet i det ärendet är väldigt lätt för min att bevisa då jag har lögnen på prent och jag har det i form av ett bildspel.

    När jag kommer hem så kan jag lägga ut det så kan du skälv få se hur man myglar och skälv bilda dig en uppfatning.

    Jag kan berätta om ett annat nonchalant beteende från den tiden . Jag har skrivit om det här förut men kan göra det igen.

    Jag var ersättare i miljö & byggnadsnämnden och vi skulle ut och inspektera var 3G masterna skulle placeras . vi åkte ut 5 pers med kommunens bil och åkte ut till en gård denna låg på vägs ännde. Där låg ladugården ekonomibyggnaden och även boningshuset.

    Där inne på denne bondes inre gård dit körde tjänstemannen oss. vi satt i bilen och tjänstemannen pekade och berättade att " där borta skall masten ligga" .

    när vi hade pratat färdigt så la tjänstemannen in 1,ans växel och körde vidare. när jag märkte att man inte hade för avsigt att berätta för bonden sitt ärende så påpekade jag detta men då svarade de övriga i bilen att det behöver vi inte göra.

    Mycket dåligt gjort tycker jag.

    SvaraRadera
  8. Jag var ersättare i miljö & byggnadsnämnden Arbetsutskott . skall det stå
    och jag har varit aktiv i mijö och byggnadsnämnde sedan 98 och berättar om självupplevdea händelser. inget som någon annan berättat för mig.

    SvaraRadera