söndag 25 juli 2010

Förvaltningsrätten har RÖDA ögon

Röda ögon kan man ju få av olika orsaker. Antingen har man den röda politiska uppfattningen för ögonen eller så tar man ett onyktert beslut och är då rödögd av den anledningen.

Första gången som jag kom i kontakt med förvaltningsrätten var i samband med att KD genom Bill begärde inhibition av de sista 16,5 miljonerna som skulle användas till Björnhuset.
Där ville man inte gå på vår linje utan ansåg att det var lagligt att avsätta mes pengar till ett projekt som gick under parollen " Utan styrning, ledning och kontroll. Men eftersom det är de röda "OPPOSITIONEN"som styr i den här kommunen , så går naturligtvis förvaltningsrätten på deras linje. utan att ta hänsyn till konsekvensen.

I Vänersborg ville man inte ge de politiker ansvarsfrihet som hela tiden reserverat sig mot hanteringen beträffande Arena Vänersborg. Förvaltningsrätten anser att ett nej och en reservation inte är ett nej.


Och nu senast i uddevalla så anser man att föräldrarna skall bestämma helt och hållet över hur en delad barnomsorg skall se ut.
Efter att ha pratat med Magnus Jakobsson KD , så menar han att i denna fråga blir förvaltningsrätten så mörkblå ,ja nästan på gränsen till svart. Man har inte fötterna på jorden utan läser lagen utan att ta hänsyn till konsekvenserna. Med en sådan bedömning kommer kommunernas ekonomi att ytterligare urholkas.

Min slutsats blir då att den partibärande staten Sverige, där försöker olika tjänstemän att tillföra sin röda politiska åsikt för att till varja pris skapa rubriker för att kasta så mycket skit på den sittande regeringen.

11 kommentarer:

  1. Nu har Du varit ute i solen för länge!
    Ta en våt och kall trasa över skallen så kanske Du kommer till sans. Vilka tokerier!

    SvaraRadera
  2. Venta skall du få se.
    Det är sällan jag har fel.
    En gång trodde jag att jag hade fel, men då hade jag rätt då med.

    Ta försäkringskassan som ville skicka ut alvarlgt sjuka i arbetslivet.
    Där fanns känstemänn som läste lagen som fan läser bibeln.

    SvaraRadera
  3. Jo det är sant, men det är ju den regering som Du företräder som har skapat detta inhumana system.

    SvaraRadera
  4. Där har du fel.
    Det är tjänstemännen med röda förtecken som vill att du skall tro det som du ger uttryck för.

    Jag har skrivit i detta ämnet tidigare , men kan göra det igen.
    Vi hade för ett par år sedan en mycket sjuk kvinna i Uddevalla. Hänne ville försäkringskassan jaga ut på arbetsmarknaden.

    När hennes ärende blev känt i madia , så fick Christina Husmark Persson frågan vad regeringen kommer att göra för personer i samma situation.

    Ingen ting blev svaret.

    Det står inte att man skall behandla folk på det viset i propotionen.
    Jag anser att försäkringskassan begår ett mistag genom att behandla människor på det viset. Blev svaret.

    Någon vecka senare så backade försäkringskassan.

    Så agerar dina röda tjänstemän. Alt för att skapa det du ger uttryck för.

    SvaraRadera
  5. Tjänstemännen på kassan agerar utifrån de direktiv regeringen lämnar till myndigheten Du vet att fungerar så Det är ditt parti tillsammans med de övriga i den mörkblåregeringen som utformat dessa inhumana regler med stupstocksregler Oavsett hur sjuk man är anser regeringen att alla har arbetsförmåga och skall stå till arbetsmarknadens förfogande Att man inte kan försörja sig på att vara arbetsökande struntar de blankt f.. i Vederbörande får söka försörjningsstöd av kommunen Denna människo syn har Ditt parti varit med om att införa.

    SvaraRadera
  6. Och förvaltningsrätten dömer utifrån den lag som gäller. För att få rätt i sak behöver de sjuka vara mer eller mindre döende Denna inhumana lag har Ditt parti varit med om att skapa och införa med bistånd av högern.

    SvaraRadera
  7. om nu försäkringskassan erkänner att de har gjort fel.och tar tillbaka si anmodan, hur kan du då påstå att det är regeringen som är orsaken.

    Och detta har hänt ett otal gånger.

    Beträffande förvaltningsrätten så är det människor som sitter där också. Och de tolkar lagen på sitt sätt. Och jag tolkar den på mitt.


    Om det står i lagen att du inte får använda kommunala pengar till att stötta privata företag , så menar jag att de sista 16,5 milonerna är ett direkt stöd till dessa företag då vi bland annat betalt 500000:-
    i bara räntor.

    Eller när de ledamöterna i Vänersbosg säger att de reserverar sig, men förvaltningsrätten menar att de inte har någon betydelse. Då läser de lagen som fan läser bibeln.

    I blan får jag en känsla av att du inte läser mina svar utan bara tuggar på i samma spår som tidigare.

    Mitt svar till dig käns därför som en upprepning fån mitt huvudinlägg.

    SvaraRadera
  8. Det är tyvärr så Dick att det är Du som inte läser vad andra skriver på denna blogg. Du slingrar dig som en hal ål. Du hänvisar till förvaltningsrättens dom beträffande ansvarsfriheten för en nämnd i Vänersborg. Det är nog många med dig som är förvånade över den domen. Men att hävda att Rätten har röda ögon är väl att ta i. Ledamoten som begärde prövning i sak är ju vänsterpartist. Inte särskilt röda ögon där, eller hur?

    SvaraRadera
  9. jag vet att de var vänsterpartister. Och jag skriver också inledningsvis att man kan ha röda ögon av 2 orsaker.
    Och efter som dessa ledamöterna är vänsterpartister , så menar jag att dommen är onyckter. Där av har rätten röda ögon.

    Men jag blir fundersam när du säger att jag inte läser vad andra skriver. Vilket avsnitt tänker du på

    en sak är jag i alla fall överens med dig om , och det är att det tyvärr är väldigt många som har kommit i kläm. Men jag vill hävda att det INTE är regeringens fel.
    Vi har haft upp denna fråga så många gånger innom partiet och jag ver att både Göran Hägglund och Maria Larsson har arbetat hårt för att det inte skall drabba människor på ett inhumant sätt.

    Han har också från regeringens sida varit väldigt tydlig med detta men som sagt , det finns väldigt många nitiska tjänstemänn.

    För övrigt trodde jag att det var samma person som skriver dessa inlägg då psydonumen " anonyn sa " är den samma.

    Sedan undrar jag vad du har förinsyn i regeringsarbetet eftersom du kan uttala dig som du gör. Det skulle vara intressant att veta faktiskt.

    SvaraRadera
  10. Men snälla Dick, DU måste väl ändå insett att oavsett vad Ni pratar och beslutar inom KD saknar betydelse för regeringen. Alla beslut som fattas av högerregeringen ska godkännas av Moderaterna.

    SvaraRadera
  11. man skall inte föringa Göran Hägglunds roll, då han är chef över hela departimentet.

    Och jag har inte som du, tappat tron på att det faktiskt gär att påverka.
    Om du vill ha exempel på det så skall jag visa dig.

    SvaraRadera