onsdag 14 juli 2010

Färgelanda utan kommuninfiltratör

Vad denna tjänst egentligen skulle syfta till tycker jag aldrig framgick ordentligt . Min tanke var väl att han skulle informera kommuninvånarna om vad som komma skall.

Jag vill minnas att den föregående mandatperioden så tyckte många politiker att informationen från kommunen var dålig. Vi fick ofta läsa om vad som var på gång från antingen insändare eller från någon reporter från någon tidning. Och då var tilldragelsen ofta negativ.

Det var då tanken om en informatör som kunde faca media med uppgifter som var sakliga och korrekta

Men vad hände . Media skriver om korrupta mörkande politiker och tjänstemän . Ivrigt påhejade av bland annat mig själv.

Den tilltänkta informatören togs som gisslan och omformades till infiltratör. Stackars Andreas.
Jag tyckte egentligen bra om den pojken. Jag tror att han hade ärliga avsikter, annars skulle inte han flytta hit med hela sin familj. Han ville bli Färgelandabo. Men även detta satte Janne E stopp för.

Ännu en som Janne med sin ledarförmåga jagat bort från kommunen.
Om denna kommunchef får hålla på ett tag till så har han snart jagat bort varenda invånare i den här kommunen.

Andreas var även duktig på den arbetsuppgift som han var tänkt på att göra.
Han höll också en utbildning för oss politiker i ämnet "Möt media" som jag tyckte var bra.

Slutligen vill jag önska Andreas Lycka till på sin nya arbetsplats, Gisslandramat är över för hans del.
Vill du veta mer så klicka på länken

5 kommentarer:

  1. jaså DNV
    Redan sencur 3 inlägg med 1 bortsencurerat.
    Det var ju inte bra.
    Det är lika bra att du träder fram.
    Förr eller senare så kommer sanningen fram ändå. och då står du där med skammen.
    Klicka på mitt namn och besök "Den Numera Vetande"

    SvaraRadera
  2. Hej Dick.

    Din Nya Vän var det väl? Man skall vara rädd om sina vänner, tänk på det Dick.

    Ibland finns goda skäl till att vilja sköta saker på ett visst sätt.

    //DNV

    SvaraRadera
  3. Kan du ställa dig framför din mor och säga, jo jag har kränkt de här människorna och mobbat dem med min annonymitet i bästa mobbarstil.

    Jag föreslår att du stänger din mobbarpsudonym och i fortsättningen skriver med ditt namn och står för din uppfattning.

    Då vinner du i alla fall min respekt och säkert många andras.

    Det finns Aldrig goda skäl att mobba andra.

    Men du kan vara lugn, jag skall inte röja ditt ID, det får du göra själv.
    Att skvalra på andra gör jag inte men att säga till dig att de du gör är fel, kan jag säga.

    Hur skall vi någonsin komma till rätta med mobbing om inte föräldrarna inser att mobbing är fel.

    Svara på det DNV.
    I min värld kan man aldrig rättfärdiga det. Då får man be om ursäkt , det har jag fått göra när jag i stridens hetta mobbat någon. För sådant händer även mig. Men jag försöker inte gömma mig.

    SvaraRadera
  4. Dick.

    Nu talar jag iofs i egen sak, men jag har skrivit tämligen många inlägg på bloggar och i tidningarnas kommentarsfält på nätet.

    Jag anser att de flesta varit sakliga, i några få kanske dock sinnet runnit över och man skrivit något man sedan ångrat.

    Men Dick, du vet själv att jag bett om ursäkt för det jag är minst stolt över.

    Jag tror mest du stör dig på att folk skriver anonymt, du vet då inte vart du skall rikta din frustration.

    En liten fråga till dig bara. Vad är det du tycker jag gör fel? Är det att jag inte håller tillräckligt god ton i mina kommentarer eller är det att jag försöker vara anonym?

    Jag begär inte att du skall förstå varför jag valt att skriva under signatur, eftersom du ändå inte tycks lyssna på de argument jag anfört i tidigare kommentarer.

    Men eftersom du uppenbarligen stör dig på mina kommentarer (eller min anonymitet) följer jag troligen Fabians exempel och tackar för mig på denna blogg.

    Lev väl

    //DNV

    SvaraRadera
  5. Ja du kanske har rätt i att du fick allt ovett och kanske onödigt mycket för de du gjort.

    Det finns de som är värre. Men varför jämföra med de som är värst.


    Den som håller en nästan överdriven vänlighet är trots allt Fabian , även om jag inte delar hans åsikt.

    Beträffande fritt land och åsikter.

    När jag tillhörde S gänget så sa man alltid att man först skall försöka att övertala folk om att man som sosse hade rätt i olika frågor, och så långt är jag med.

    Är man kommunist och kommit så långt i diskussionen och stöter på patrull , Ja då tvingar man folk med våld att tycka som ledningen .

    Men som Sosse då vill man gå vidare med att lagstifta sin åsikt och på så vis tvinga befolkningen att handla där efter.

    Vi har tex lagstiftningen om att alla barnen skall till det kommunala dagiset vi har delning av föräldrapenningen, vidare olika sorters kvotering ,o.s.v.

    Även lagstiftningen om att viga homo par . Och där är även alliansen med på ett hörn.

    Vi Kristdemokrater menar att varje beslut skall tas på den nivå de hör hemma.

    Vi kan ta homoparen där vi inte als är emot att dessa människor lever som de gör .

    Vi menar bara att det inte är riksdagen som äger frågan utan det är varje präst som gör det. Så vill man gifta sig i kyrkan så får de väl leta rätt på en präst som vill viga .

    Eller vi kan ta familjen . De måste ju vara den som bäst kan se till vilken lösning som är bäst för varge enskild familj.

    Vi vill se politiken från ett underifrån perspektiv. Inte uppifrån och ner .
    Och där med har vi lite olika syn på frihet och frihet.

    SvaraRadera