tisdag 13 juli 2010

Färgelandapolitiker funderar inför valet

När jag tidigare gav Mona Salin kritik blev det ett ett ivrigt och argsint motargumenterande, men man kan konstatera att även S ledaren i Färgelanda ansett , som hon uttrycker det. Har mycket som ligger henne till last.

Att Lejonborg kom med valfläsk 2002 det är nog lika känt som att Persson kom med maxtaxa på dagis. Båda dessa utfästelser renderade till fler röster på valdagen.

Att hoppas på att väljarna i Färgelanda skulle vara lika lättfotade och fulständigt glömma bort Björnhuset kan ju vara ett önsketänkande.

Men jag hoppas att folk i kommunen vill ha en Ledning som har Styrförmåga och som har Koll på läget. för tillfället saknas dessa egenskaper.

Men är man nöjd med det skall man givetvis lägga sin röst som man alltig har gjort.

Men vill man ha en förändring skall man lägga sin röst där man tror att det kan ske.

Klicka på länken och läs vidare vad de nu styrande vill

19 kommentarer:

  1. Bästa Dick.

    Jag då har "vetenskapen" gjort uttalanden i Bohusläningen i form av en lokal ledare från Socialdemokratin i Färgelanda över Socialdemokratins yttersta ledare i Sverige och partiets något vikande sympati.

    Jag ser andra ryggsäckar och då främst i Färgelandas Socialdemokrater, så som empatilöshet, dålig moral, stora svårigheter följa lagen, demokratiska samtal som förs som ett dubbelspel med dolda agendor, föraktfull demonstration att visa ryggen åt demonstrationståg vid fullmäktige, hånfullt jaga medarbetare i kommun med besparingar samtidigt som miljon efter miljon lånas upp och försvinner snabbt med frågetäcken.

    Att partiets sympati sjunker i landet beror tydligen på en gemensamt Rödgrönt politiskt program säger denna "vetenskapskvinna", som eventuellt kan ge en högre bensinskatt(skatteväxling som kvinnan tydligen är helt kunskapsbefriad ifrån), inget om egoismens klor som gör sig gällande så att någon anser sig inte ha råd att rösta på Solidaritet, Jämlikhet och Frihet utan beskyddar en nyvunnen månadslön, allt i egoismens täcken.

    Jag upprepar åter att jag ser en absolut nödvändighet i ett skifte i ledningen av Socialdemokraterna i Färgelanda där ryggsäcken är mer än tung, den är överfull av papper tillhörande ett digert syndaregister av sällan skådat slag enligt ovan.

    Avslutningsvis vill jag framföra att Mona brister aldrig i politiken, i Färgelanda görs det ständigt, en viss skillnad.

    Hur var det med glashuset och den där stenen?

    Vänligen Fabian.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att du kommer med anklagelser mot mig då du tar det där med stenen.

    Du som har så hög svansföring i vett och moralfrågorna borde hålla dig för god för att som anonym göra sådana utfästelser.

    Du är i det läget inte bättre än tidningen Aftonbladet och Sven Otto afären. Ni tillhör ju samma parti så äpplet faller ju inte långt från päronträdet.

    Träd fram inna du fortsätter med ditt glashus. Eller håll ..@?!%...

    Det finns inga likheter mellan mig och Mona som kan härhöra till något glashus . jag har aldrig ljugit inför svenska folket i TV. Eller använt någon annans kontokort för egna inköp.

    SvaraRadera
  3. Bästa Dick.

    Brister du Dick ständigt i den Socialdemokratiska politiska utövningen i Färgelanda, eller brister du på något annat sätt?

    Att jag ställde kommentaren till dig, beror endast på att du finner ett försvar från denna kvinna för de rader du skrev.

    Vad jag vill visa dig och eventuellt någon annan läsare är att denna kvinna inte skall slänga sten med uttalanden om ryggsäckar då jag anser hon själv går omkring med en både större och tyngre ryggsäck, där av ställde jag frågan om glashus, hon är inget alibi för dig, att köra med fula knep istället för sakpolitik är inte godkänt.

    Dina personangrepp känns äkta och kommer från djupet av ditt hjärta, är du en sann Kristdemokrat då du försöker skjuta först och fråga sedan?

    Jag hoppas du förstår bättre nu trots utebliven fråga från dig om glashus.

    Får tacka för tiden då Dick, jag varken kommer dricka kaffe med dig eller träder fram utan väljer det senare förslaget från dig, jag håller här med ..@?!%...

    SvaraRadera
  4. Mig veterligen kan jag inte brista in något försvar beträffande Socialdemokratin då jag inte tillskriver mig den ”Tron”. Beträffande andra brister så är jag väl som andra människor. Men jag gör häller inte anspråk på att leda landet. Och i den situationen får man inte ha lögnen som brist.

    Jag klär heller inte skott för Ulla i kritiken till Mona. Men det verkar som om du tillhör en minoritet och de 11% inom S som har förtroende för henne.

    Och du Fabian . Varför skall jag egentligen ödsla krut på döda kråkor. Att försöka få dig på andra tankar beträffande S har jag för länge sedan givit upp , om du mins. Så vårt ställningskrig kommer inte att leda någon stans.

    När jag ville bjuda dig på Kaffe så var det en invit från mig att öga mot öga se om vi kunde mötas. Men som Lassa Kronér uttryckte det , ”det sket sig”.

    Så det är nog lika bra att du ”..@?!... även i fortsättningen.
    Vi ses på fullmäktige. För du brukar ju gå dit.

    Och slutligen. Varför är du en sådan ynkrygg att du inte kan stå för din åsikt.

    I den frågan är både Kenneth och Ulla personer med Ryggrad. Det är mer än Du och alla andra ryggradslösa Anonyma har.

    SvaraRadera
  5. Aftonbladets granskning av fd arbetsmarknadsministern Sven-Otto Littorin är väl inget märkligt betänk alla tidigare sk.affärer där alla tidningar krossat människor i parti och minut utan minsta omtanke på den enskilde individen. Allt i sin iver att skriva den d......... artikel i syfte att öka den egna tidningen försäljning av lös nummer. Vad Littorin affären har lärt oss vanliga människor med all tydlighet är, att vi har en regeringschef som gör allt för dölja sanningen för svenska folket. Littorin tvingas (sannolikt av moderaternas partistrateger)använda sina egna barn som anledning för sitt plötsliga avhopp från regeringen och därmed ville moderata parti toppen vända debatten mot media. Detta är ett bevis på att vi/jag inte längre kommer tro på något denna regering påstår i något sammanhang. Vi måste rösta bort detta oärliga gäng i valet 2010 GÄ och rösta.//Elin//

    SvaraRadera
  6. Hej Dick1 Det var väldigt vad Du eldar upp Dig!
    Du förträder ju ett demokratiskt parti och måste väl acceptera att människor har olika syn på saker och ting. Jag vill minnas att Du i ett tidigare inlägg " anslöt dig till kampanjen "Mosa Mona"
    Till skillnad från "Littorin affären" stod Mona rakryggad och medgav det som lades hennes till last. Dåvarande stadsministern Ingvar karlsson försökte inte till skillnad från nuvarande stadsminister, herr Reinfeldt, dölja sanningen. Du som demokrat och kristdemokrat borde fördömma hela denna affär.

    SvaraRadera
  7. Men Dick...

    Fabians kommentar om att kasta sten i glashus var ju inte riktad till dig överhuvudtaget.

    Han menade att Ulla i skall kasta sten i glashus.

    Jag trodde du efterlyste lite debatt även med dem som idag inte är KD-väljare. Man kan inte omvända alla, men det blir ju heller ingen debatt om alla tycker lika.

    Fabian har ju på ett tydligt sätt tagit avstånd från hur politikerna i Färgelanda hanterat exempelvis Björnhusaffären. Att han sen är socialdemokrat i botten är väl av underordnad betydelse?

    Fabian, även om du slutar skriva här, hoppas jag kunna läsa dina kommentarer på andra bloggar.

    Vänligen
    DNV

    SvaraRadera
  8. Till anonym 11.10

    Kan ej hålla mig....

    Man är minister över en stat, inte en stad, därför heter det statsminister.

    SvaraRadera
  9. Angående Littorin så står ord mot ord . i alla fall det jag senast hörde på nyheterna.

    Beträffande Fabian på den andra bloggen så blir han ju sencurerad.Och jag har inte sensurerat en enda kommentar. trots att folk här kriticerar mig. men det skrivna ordet kan ibland läsas på flera sätt. man hör inte tonfall och ser inte memiken. och som annonym känner man inte personen. och då vet man inte skribentens intention.

    Men visst får man ha en annan uppfatning, det är ett fritt land.

    Nej jag har inte anslutit mig till " Krossa Mona" Men jag har inget förtroende för hennes politik.

    Jag set hällre Alliansen som det ledande Stadsskiktet.

    SvaraRadera
  10. Till bror duktig.
    Då skall det väl vara statsskiktet också .
    Det är inte så lätt för en som inte kan stava.

    Du berikad verkligen denna debatt med ditt inlägg.
    Om du då med dina visa ord och din stora kunskap i svenska språket tror att en dyslektiker skall bli bättre på att stava , så krävs nog mer än att någon Bror guktiv skriver oss med det handikappet på näsan.

    SvaraRadera
  11. Bror Duktig Du måste vara något utöver det vanliga. Kanske lärare av den äldre skolan? För övrigt tycker jag Du är fjantig.//Elin//

    SvaraRadera
  12. >Detta är ett bevis på att vi/jag inte längre kommer tro på något denna regering påstår i något sammanhang. Vi måste rösta bort detta oärliga gäng i valet 2010 GÄ och rösta.//Elin// <

    Vad är det för bevis du pratar om Elin . Än så länge har jag inga varken hört eller sett.

    >Du som demokrat och kristdemokrat borde för döma hela denna affär. <

    När så är bevisat kommer jag som Kristdemokrat att färdömma.
    Jag som Kristdemokrat dömer ingen på förhand , Men du som Sosse har kanske en annan rättsordning.

    Jag vill minnas att tidningen låg på denna ”nyhet” under nästan 4 år . Och nu använder den för att försöka sänka moderaterna. På samma sätt som den nu mera ” mjuke ” Janne Josefsson gjorde med valstugedebatten. Man skall inte snacka om trovärdighet med sådana journalister i leden. Tvi vale.

    Lysna på P4 extra då Janne var gäst . När programledaren tog upp ämnet så kunde man höra att Janne skämdes och det med all rätt.
    Programmet gick under Almedalsveckan.

    SvaraRadera
  13. Hej Dick.
    Det är inte ovanligt att folk skriver just stadsminister istället för statsminister, dyslektiker eller ej. Lite folkbildning är alltid på sin plats.

    Jag förstår givetvis att det kan vara ett stort handikapp att ha dyslexi. Jag tyckte att min signatur antydde att det hela skrevs med "glimten i ögat"

    Angående ditt andra ord skulle jag hellre välja "statsskicket" ;-)

    Får jag bjuda på en liten vits så här i sommarvärmen?

    - Kan skidor skriva?
    - Nej.
    - Varför står det då ett par skidor och stavar i förrådet?

    SvaraRadera
  14. Hej Elin.

    Visst är jag något utöver det vanliga, äntligen någon mer än bara jag själv som förstått det.

    Jag vill dock inte tillskriva mig den formella titeln lärare, då jag saknar relevant utbildning för detta yrke.

    För övrigt stör det mig inte det minsta att du tycker jag är fjantig.
    Jag säger som Kenneth, jag tycker det är lite "charmigt" att du skriver så.

    Däremot anser jag det inte så charmigt att rösta på Mona så det låter jag nog bli att göra.

    SvaraRadera
  15. Någon av dem måste ljuga. Vem tror du ljuger?

    – Ja, jag litar på vår uppgiftslämnare.

    Så då ljuger Sven Otto Littorin när han nekar?

    – Jag vill inte uttala mig om huruvida han ljuger eller inte, men jag litar på vår uppgiftslämnare, säger Lena Mellin.

    Nå Elin Vem ljuger Sossetidningen eller Moderatledaren och Sven Otto.

    Jag vet inte och jag förmodar att du inte heller vet.
    Frågan kvarstår. Vad har du och ditt parti för rättsuppfattning.

    Och till Bror Duktig
    Din Pseudonym skvallrade alt om din ironiska andemening. och jag hade naturligtvis glömt C'ett i de ord jag försökte att rätta. men när jag skriver i datorn så får jag röda streckar under felstavade ord.även detta kan i bland ställa till med problem då vissa ord har samma uttal men stavas olika i olika sammanhang.

    Men på tal om lustighet . en gång skrev jag att något var eroniskt. och då svarade mitt rättstavningsprogram erotiskt , och det såg jag inte i all hast utan klickade in detta ordet och strecken försvann.
    Så kan det gå. men träning ger färdighet och jag har inte så många röda streck längre.

    Men värst är det när jag skall skriva på bloggen från min mobil. Bokstäverna är små och det finns inga röda streckar som gör mig uppmärksam.

    För ca 50 år sedan då jag började i skolan då ansågs man mindre begåvad om man inte kunde stava, skriva eller läsa.

    Då gjordes så kallade intelligenstest på mig. och vet du , jag var inte mindre begåvad än andra. I varje fall inte då.

    Så illa behandlade man barn på den tiden. Och det gör man fortfarande och då tänker jag på de många mobbningsärende som vi har i skolan än i dag.

    Så det är en av de första sakerna som ligger överst på min agenda. Så att jag tar i som jag gör ibland kan bero på taskig uppväxt då jag hatar orättvisor lögner och falska beskyllningar.

    SvaraRadera
  16. Det som stör mig mest i hela denna Littorinaffär är, Reinfeldts mörkläggning av den egentliga orsaken till varaför Littorin lämnade regeringen. Moderat ledaren tillika Statsministern Reinfeldt och övriga toppar inom moderaterna visste att Aftonbladet konfronterat Littorin med anklagelsen om sexköp. Om uppgifterna hade varit falska får det i vart fall mig att undra ,varför lämna sitt uppdrag Nej vi behöver rösta bort dessa skojare.Gå och rösta//

    SvaraRadera
  17. De må så vara att du vill ha in de röda igen men då får vi samma utveckling, eller skall vi säga vinveckling, som vi hade fram till valet 2006.

    Att någon ljuger är ju uppenbart, men att ta Littorins agerande som inteckning för att det är han. Den domen vill inte jag ge.

    Läs citatet från Persson så får vi se vad som finns kvar av Färgelanda om dina S gubbar och gummor får flest röster.

    De här 28 000 företagen har vi hört om förut. Det är i huvudsak jordbruk och småbutiker - det ser man om man tittar i statistiken. Vi har den typen av förändring i vårt samhälle. Jag beklagar den i och för sig inte, även om landsbygden blir lite dystrare och fattigare, men för konsumenterna har säkert småbutikernas ersättande av större butiker bidragit till att vi nu har fallande matpriser. Så är det ju.

    SvaraRadera
  18. Hur menar du Dick?
    "men för konsumenterna har säkert småbutikernas ersättande av större butiker bidragit till att vi nu har fallande matpriser." Jag vet inte riktigt var jag ska lägga betoningen - menar du att små butiker har ersatt stora eller att stora har ersatt små?

    SvaraRadera
  19. Först vill jag säga att detta är ett citat från partiledardebatten mellan Göran Persson och Göran Hägglund.

    Vad Persson menar är att det har försvunnit småbutiker från landsbygden och ersatt dessa med större butiker i städerna.

    I samma andetag så säger han vidare att han inte tycker att det gör något även om landsbygden blir fattigare och dystrare.

    Och då skall man komma ihåg att sossarna vill att landsbygden skall leva. Då blir min spontana fråga till dåvarande stadsminister och till Mona Salin.

    Hur skall det gå till. Med S politik så finns det ingen service för oss i form av butiker.

    Sedan så vill man höja drivmedelspriset för våra transporter då vi med denna logik måste åka till staden för att handla.

    Du kan läsa hela debatten i ett inlägg lite tidigare här på bloggen. Det rödmarkerade snittet är det som jag lyft ut i denna kommentar.

    Det är alltså inte mina ord utan Göran Perssons.

    Du kan klicka på mitt namn för att komma till det avsnittet.

    Se gärna den övre filmen i bannern till höger märkt Ohälsan så får du se vad mycket pengar som S regeringen betalade ut i det ämnet.

    Det är Stig Claesson som är föreläsare för oss . Han som är känd som Gnosjöupprorets talesperson. Styrelseledamot i svenskt näringsliv och ersättare i partistyrelsen för KD.

    I slutet av filmen har du Hans karlsson som kommer med en väldigt underlig förklaring till varför det ser ut som det gör.

    SvaraRadera