söndag 10 oktober 2010

Vad döljer sig under stapeln ÖVRIGT

Vad jag kan se av dessa staplar är, att i stort sett på alla butgetområden är underfinansierade.
Det måste vara något fel i budgetprosessen eller så saknas budgetstyrning över lag.
Men jag överlämnar till dig som läsare att själv fundera över det du ser.

De två nedersta bilderna handlar om gemensam övergripande verksamhet som bara på ett par år skjutit i höjden.
Vidare har också utvecklande verksamhet gått samma väg.
Skulle vara intressant att veta vad dessa pengarna har använts till.

Där emot har näringslivssatsningar endast bidragit till en flugsktis storlek i förhållande till övriga staplar.
Buss bil och linjetrafik har också stigit markant.

Men utveklingskontor och gemensam admin är väl egentligen de kostnader som jag ställer mig mest frågande till.

 






Läs mitt tidigare inlägg om en kommun ur ballans

1 kommentar:

  1. Du får väl fråga din partibroder Bill Östlund som var med på KS sammanträde när ekonomichefen redogjorde för vad staplarna innehöll.

    SvaraRadera