fredag 27 maj 2011

Ny IFO Chef Ny Ekonomichef Ny Kommunchef

Jag har offta hört kritiker säga att vi skall vara rädda om de chefer som vi har. Många har dessutom citerat mitt ställningstagande " Rent Hus , Vi måste ha in kompetens i förvaltningen" Och så vidare, som om detta uttalande skulle vara ett problem . Att kräva att personer skall göra sitt jobb förefaller det som om  vissa har problem med . Jag tycker det är en skälvklarhet! Klart du skall göra ditt jobb , eller så blir det löneavdrag .

Fast den metoden fungerar inte bland de som är anställda , bara bland oss som driver eget. så är det !

Jag kan i alla fall se att vi nu får en förvaltning med kvallitet . Dock vill jag hävda att Christina Sandahl är en förlust då många med mig anser att just hon har den kvalitet som gör att man kan betrakta hennes avgång som en förlust.

Jag var på Valbohems stämma här om dagen och jag vill påstå att med den nye VD´n så har det skett en kvallitetshöjning även på den fronten Trotts att Bengt var kompetent . Det verkar i alla fall låvande .

Skolchefen där emot har jag mer att önska. man måste ta i alla frågor om man har det yttersta ansvaret. då får man inte hänskjuta vissa frågor så som blev fallet i går. Läs min kommentar i förra strängen. Här måste det till en skärpning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar