tisdag 21 september 2010

Jag säger som Peter Harysson " Spänningen är olidlig" !

Nu har vi hamnat i ett politiskt vakuum då ingen vet hur valresultatet set ut. Jag hörde på nyheterna att det handlade om ca 1000 röster för alliansen för att nå majoritet. Vi på den blå sidan får hoppas att det kan gå vägen.

I Färgelanda så har vi X en att förhålla oss till då det är de personerna som får tillgång till maktens korridorer. Därför har jag egentligen inte så mycket att berätta om .

Jag kan däremot berätta att det är en skribent på min blogg som med förakt tycker att jag skall lära mig att stava. Och det kan man ju tycka om man inte förstår vad det är man säger. " LÄRA DIG ATT STAVA.

Jag kan tänka att denna person inte skulle uttrycka lika föraktfullt samma fras till en blind " DU FÅR LÄRA DIG ATT SE" eller till en rullstolsbunden " DU FÅR LÄRA DIG ATT GÅ.

Att ha dyslexi är att ha ett handikapp, men det är ju inget som står i pannan på folk och därmed så är det ju lätt för de som inte har det handikappet att som nedslående metod klanka på de som skriver , när man som läsare inte gillar innehållet i texten.

Hade jag varit yngre så hade jag kanske tagit illa vid , men jag är nu så gammal och där med trygg i andra egenskaper och kunnande.

Jag har nu lagt ut 151 inlägg på min blogg . det mesta har jag skrivit och det har gjort att jag fått träna på att lära mig att stava men det är inte så lätt. Om det är så att man inte förstår det jag skriver så beror det troligen inte på att orden är felstavade utan på sin egna fantasi.

Läs mitt tidigare inlägg som också är personligt

Med tanke på det andra inlägget så visste inte jag att vår valkampanj just skulle handla om civilkurage Kul när man går i takt med partiet och det har faktiskt hänt vid flera tillfällen.
T.e.x. att pensionen skulle betraktas som ackumulerad lön. den frågan drev jag på rikstinget 2009 och som sedan partiet tog med i Maj 2010.

Jag kommer i alla fall att driva frågan om ett slopande av kassalagstiftningen för företag som har en omsättning under 3 miljoner. vidare så kommer jag att verka för att korthanteringen skall bli kostnadsfri för butiker. vidare skall det sattsas på en infrastrukturlandsbyggden . där har alliansen misslyckats och det måste rättas till.

Vidare måste de som är sjuka få en ännu tydligare och bättre behandling än det som skett. i alla fall om man skall tro media. Klart är att Svenska folket inte vill ha högre skatter men att man är trött på det som sker på invandrarfronten . och där har alla partierna ett ansvar.

Personligen tycker jag att som invandrare får man "LÄRA SIG " att ta seden dit man kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar