tisdag 16 augusti 2011

Kul att lyfta blicken

Borta bra men hemma bäst brukar det ju heta. Är nu tillbaka från en tur på kontinenten. Man får lite distans till vardagen och lite annat än bara jobb och Färgelanda kommun att tänka på.tyvärr var inte vädret det bästa men man får tänka positivt.

Jag behöver inte tvätta bilen då 130km i hällande ösregn fixade både underredsspolning och eventuell färgelanda damma lär ha försvunnit.

En dag på Römö i Danmark blev det i alla fall . Fantastiskt duktiga drakseglare och man kan gott säga att det blåste småjävlar.Det var  i alla fall. svårt att gå upprätt.

Efter Danmark återsåg ja Rudeshaim ma rain. ett resmål jag verkligen kan rekommendera.

Jag får nog ta hjälp från tårna för att kunna räkna antalet gånger som jag besökt detta stället.
Man får i alla fall inte missa platsens specialitet
Rudersheimrkaffe och spagettiglass. 
Det är både stämning mat och miljö som gör att jag gillar det här. Första gången var med mina föräldrar och jag var då  5 .. 6 år



Vägarna i Tyskland är av skiftande kvalitet med mycket vägarbete och jag tycker nog att pulsen är lite lugnare nu än den har varit även om trafiken är intensiv. bästa tiden att förflytta sig är dock på natten eller på Söndag då tradarna står uppställa på rastplatserna. annars är de ett stort orosmoment med sin förhållandevis låga hastighet. ca 100 km.

Värst tycker jag att det är när en tradare segar sig om en annan i 105km och då blockerar hela vägbanan.
Det är konstigt vad mil det blir på en sådan här liten tripp, och när jag summerar, har mätaren sprungit i väg på en vägsträcka på nästan 350 mil

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar