måndag 11 april 2011

Det goda företagarklimatet är ingen naturlag

Under Perssons tid vid regeringen så tappade Sverige 28000 företag. Persson själv oroade sig inte utan ansåg att vi har den utvecklingen. (Eller  skall vi kalla den avvecklingen)
.Läs Perssons uttalande från partiledardebatten från den 20 Januari 2005

 Det är därför glädjande att på nyheterna höra att bara i Västra Götaland pekar prognosen på en tillväxt av 12000 nya företag. Det motsvarar en ökning med 15,4 procent jämfört med rekordåret i fjol.

Jag kan därmed konstatera att det har betydelse vilken politik man bedriver. Och ordning och reda i offentliga finanser, arbetslinjen och en aktiv krispolitik klarade Sverige finanskrisen bättre än de flesta andra länder. Fram till 2006 var Sverige sämst i klassen i båda de här disciplinerna men nu pekar utvecklingen på att vi snart  är bäst i klassen.

Om man spottar på en sten på samma ställe blir den blöt , säger ordspråket. Och nu i dag kunde vi höra att Kristersson kommer med efterlängtat budskap om en mer human behandling av svårt sjuka . men jag anser nog att man får fortsätta att "spotta" då jag personligen inte tycker att genomförandet kommer fort nog.

Hur svårt kan det va! nog skulle man kunna ta ett sådant beslut på stående fot eller i värsta fall utreda frågan fram till sommaren och ta ett principbeslut innan riksdagen stänger för sommaruppehåll .

Jag skrev här om dagen att riksgälden hade godkänt Vladimir Antonov
, men jag hör nu på nyheterna att så inte är fallet.Jag tror att detta spelet kommer att fortsätta tills han blir det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar