lördag 16 april 2011

Jag säger bara Harrisburg Tjernobyl Fukushima

Här bråkar vi om vindkraft. 4 har överklagat fullmäktiges beslut
Jag säger bara
Harrisburg
Tjernobyl
Fukushima
....
Hur många fler platser skall mänskligheten skita ner innan man inser att vi måste ha alternativen!

"Men inte här" skriker en del.

Jag tror inte att ni lever som ni lär eller tar ni hästen till jobbet ( och då förmodar jag att ert arbete inte har någon miljöförstörande komponent) vidare värmer ni era hus med ved som ni sågat med bågsågen , kluven med yxan o.s.v.

och till belysning har ni naturligtvis stearinljus.

Är det så att ni lever så som jag precis beskrivit . ja då kan även ja ta er oro på allvar.

jag vill poeterna att detta inte är något bygglov utan en plan och varje snurra som sedan kommer, föregås av bygglovshandlingar. och då är det bra om man inte är saktfärdig som man varit hittills . Vi har faktiskt jobbat med den här planen i 3 år. jag vill hävda att vi har följ kommunallagen till punkt och prickar.

Eller är det så att en del önskar oss tillbaka till stenåldern?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar