fredag 1 april 2011

Hur löser du de akuta problemen, Kristersson?



Med anledning av alla dessa Sossar som hoppar på mig angående att sjuka och arbetslösa råkar illa ut , vill jag här med en gång för alla klargöra följande
Vi Kristdemokrater har inte samma syn som moderaterna har .
läs inlägget unger och se själva hur vi försöker att påverka de vi kan.


Hur tänker statsrådet hantera den akuta situation som uppstått för vissa människor som utförsäkrats och inte omfattas av något försäkringssystem? Det undrade Annika Eclund, Kristdemokratisk riksdagsledamot för Skaraborgs län, när hon på torsdagen ställde en fråga till socialförsäkringsminister Ulf Kristersson.


– I måndags träffade jag tillsammans med mina Allianskollegor biskop Erik Aurelius och stiftets diakoner i Skara för att ta emot 5863 namnunderskrifter angående sjukförsäkringen. Under en hel timma samtalade vi om vilka förändringar som diakonerna anser behövs för att inte människor skall falla mellan stolarna i det nya sjukförsäkringssystemet. SKR:s( Sveriges Kristna Råd) öppna brev och dess slutsatser överensstämmer mycket väl med de slutsatser Kristdemokraternas rapport "En sjukförsäkring att lita på" har kommit fram till.


- Under dagens frågestund i kammaren framförde jag budskapet utifrån namnunderskrifterna, mötet med biskop Erik Aurelius och stiftets diakoner i Skara.

Jag tycker det är mycket viktigt att Ulf Kristersson utvecklar hur han nu akut hanterar frågan, och hur han sedan planerar att går vidare. Vi kristdemokrater är otåliga och vill agera snabbt när vi nu får så många signaler om att människor kommer i kläm.

1 kommentar:

  1. i dag på nyheterna ( Kvart i sex ekot)kunde vi höra att Kristersson redan nu i vår skall komma med ett förslag som skall fånga upp denna skara av personer som hamnat i kläm.

    Ett glädjande besked tycker jag.

    SvaraRadera