tisdag 24 augusti 2010

världens bästa demokrati

Till 24 augusti 2010 07:19 och 23 augusti 2010 09:39

http://hembygdsrorelsen.blogspot.com/2010/08/sotare-utan-f-skattesedel.html

Först vill jag säga att jag personligen tycker att sotaren är en bra person så som jag känner honom. En trogen kund med ett trevligt sätt.

Jag råkade också veta att han har hamnat i personlig kris med alt vad det kan innebära. En kris som kan hända vem som helst som lever i en par-relation.

Och till dig som undrar hur det kunde gå så här kan jag tycka att det faktiskt beror på dig själv.

När jag började skriva på den här bloggen så var även jag naiv då jag trodde att de personer som skriver här är potentiella politiker. Men ack vad jag bedrog mig.

Några har tagit sitt medborgaransvar och klivit in i politiken med flertalet av er vill sitta på läktaren och vråla

” UT MED DOMAREN ,IN MED EN HÖSÄCK”

och när man erbjuder de mest kända kritikerna typ DNV , med flera , en plats i laget . Nej då passar det inte.

Synd tycker jag . Flera av er hade antagligen gjort ett bättre jobb än de som nu sitter där.

Jag vill minnas att jag i ett inlägg i våras t anknöt till någon som talade om ett reservlag.Jag menade redan då att detta kommer inte att ske .

Och jag kan nu i efterhand säga det värsta någon kan säga.

” Va va de ja sa ”

Så som sagt , att det ser ut som det gör i Färgelanda beror på dig och alla andra som sitter på läktaren.

Vi har världens bästa demokrati i det här landet. Problemet är att befolkningen inte vet hur den skall användas. Alla kan gå med i ett parti inkl.
SD med flera,och alla kan göra sin röst hörd utan att bli fängslad. I Eritrea sitter David Isak fängslad nu snart i 9 år, för sin åsikt.

Och här vågar man inte stå upp för sin åsikt då man anser att kommunen vanstyres, i stort sett utan risk.

Ynkryggar tycker jag . Och slutligen . Låt sotar´n vara!

Läs artikeln i Bohusläningen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar