lördag 14 augusti 2010

Den Naive Väljaren

Till

14 augusti 2010 13:44 med flera på Hembygdsrörelsen i Färgelanda

Du tycker uppenbart att vi inte driver en politik som gagnar Färgelanda. Jag saknar dock ditt vanliga utspel som brukar lyda

” Färgelanda behöver Tillväxt. ”

Jag kan skriva det åt dig så slipper du. eftersom även jag tycker så. skillnaden är bara att vi har olika vägar att nå dit.

Vidare tycker jag att DNV,

Den Naive Väljaren . kan tillskrivas ett antal personer här på bloggen.Som tro att ett medialt medium är OBJEKTIVT.

Det finns ingen objektiv tidning i världen. Ingen Objektiv TV kanal heller.

Aftonbladet, för att ta ett exempel är Sosse så det bara skriker om det. men har man Röda ögon så ser man inte det.

På TV sidan har vi Janne Josefsson och i radion på t.e.x ring P1 har vi Täppas Fogelberg. Båda är rödingar. Så att tro att Bohusläningen skulle vara ett undantag är att vara naiv. Sedan kan även jag tycka att det är populistiskt det som FP håller på med. för det är som Den Naive Väljaren säger , att detta är att slå in öppna dörrar.

Den grävande Blomgern ger däremot en intressant och vässad bohusläning som Jenny saknar.

Till dig som undrar om de 16,5 miljonerna , kan jag berätta att det återstår6,5 då ca 10 är utbetalt. Där i bland ca 500000 i räntor till Swedbank. Visserligen står det

” arbete utfört i Björnhuset”

på fakturan , men det är som förut att projektet saknar

Ledning Styrning och Kontroll.

Sedan kan även jag tycka att den här Bloggen har betydelse trots att man både censurerar och mobbar. Och den är som all annan media , vinklad. Eller var det till äventyrs någon som trodde att den var OBJEKTIV.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar