torsdag 30 juni 2011

SAAB anställda " Starta aldrig eget företag !

Vilket ståhej det kan bli när ett företag inte betalar lönen i tid !
Som företagare så händer det i bland att det inte finns några pengar till lön eller att den del som skall gå till lön kommer några dagar senare men för oss är det vardagsmat. Så min uppmaning till de anställda !

Starta inget eget företag !

Fast i ärlighetens namn så händer det att lönen kan bli dubbel i bland också. Och det är det som gör att man fortsätter som företagare , eller att man har större möjlighet att styra sin vardag.

Vidare har E-hecksmittan nu upptäckts i Sverige.
Undersökning av bakterien visar att de är en mutation där ursprunget kommer från människan
Föga förvånande tycker jag. Det blir alt vanligare med buféer på resturanter runt om i landet. Jag har under ganska lång tid ondgjort mig över alla människor som kommer direkt utifrån och kastar sig över bufén utan att ta vägen förbi toaletten för att tvätta händerna.

Skandal tycker jag då man som barn fick lära sig att god handhygien är är nödvändigt för att inte sprida smittor.

1 kommentar:

  1. Du anser förstås också att man som egen företagare kan skita i att betala skulder som SAAB och du själv gjort? Din totala respektlöshet att göra rätt för dig som i fallet med hyrorna för din lokal till kommunen gör ju inte att du framstår som en förebild som företagare direkt. Det är sällan man träffar på någon som rackar ner så mycket på andra som du gör. Och ändå kan du inte sopa rent framför din egen dörr... Att du kan sitta i fullmäktige är för mig en gåta. Dick, gör oss invånare en tjänst och lämna politiken.

    SvaraRadera