lördag 18 juni 2011

den nya Kommunchefen är så in i ¤@&# bra . så man är beredd att ta denna folkstorm

De menar mina allianskamrater då jag på ett möte ifrågasatte varför man valde just henne.
Vidare så har man förhandlat bort LAS ( lagen om anställningsskydd) i händelse av att vi kommer på henne för att ha begått ett tjänstefel . Och då får hon inte en spänn.

Den så kallade fallskärmen på 18 månaders lön ,får hon bara om vi på oskälig grund säger upp henne.

Detta torde vara unikt i bland sveriges  kommuner. Och det ligger helt i linje med vad jag tycker. Gör man ett bra jobb skall man ha  bra betalt och gör man ett dåligt jobb vilket tjänstefel är skall man ha kicken utan betalt.

Vidare har nu regeringen tillsatt en utredning som skall titta på om det föreligger någon korupption bland förvaltningarna i kommunerna. Det meddelade Kommunministern här om dagen. Det skall bli intressant att ta del av de resultatet när utredningen blir klar. 

2 kommentarer:

  1. Så in i helvete bra??????????????? hon är en bluff mut skandal kärring, blir så in i helvete arg när jag läser det här. AVGÅ

    SvaraRadera
  2. Jag förstår dig. jag blev också arg.
    Nu är det för sent då man blir ställd in för fullbordat faktum.

    Om hon är den bluff. ja då kommer hon troligtvis att göra tjänstefel och då är hon snart borta . Men är hon den klippa som mina allianskamrater säger att hon är, då har Färgelanda en framtid i henne.

    Det återstår att se. Jag vet inte och förmodligen inte du heller.

    eller om du har annan info som inte kommer från Janne Josefsson eller Jenny Bosg Bohusläningen, då tycker jag att du skall skriva det här så även jag får ta del av den.

    Men att bara avgå känner jag personligen inte för. då sviker jag de som faktiskt har röstat in mig och särskilt dem som kryssat mig. inte så många men.

    Eller som Cecilia Bergil sa när hon ringde mig för att få min åsikt i ärendet. " Du är ju känd för att vara frispråkig och säger vad du tycker"

    Jag går inte i andras ledband, har aldrig gjort och kommer aldrig att göra.

    Att avgå vore att lämna fältet fritt , och det vill inte jag göra.

    SvaraRadera