lördag 11 juni 2011

Renässans för oss på landet

Jag hörde på nyheterna i går kväll att det kanske blir en ny "grön våg" då den kvinnliga delen av befolkningen önskar sig ut på landet. Ett glädjande budskap tycker jag.

problemet är bara att den unga generationen vill ha lika goda kommunikations-utbud som de som bor i staden har.

ett kraftigt bredband och fina vägar. få se om de styrande i regionen förstår vikten av att lägga större resurser på dessa punkter i framtiden.

Att färdas i götet är nästan hopplöst nu för tiden och inte har de bättre service än vi har det här i färgelanda. Tänk vi har tre matbutiker som öppnar tidigt i ottan och stänger strax för man går och lägger sig. och när man sedan skall handla så är det alltid lätt att få en parkering och sällan kö i kassan.

Det är verkligen något som jag uppskattar här.
Båda mina yngsta pojkar bor i Götet så jag vill påstå att jag vet vad jag talar om.


Fram för glesbygden och låt oss alla här hjälpas åt att få den ännu bättre.
Nu är ju snart alla vakanser tillträda och om vi invånare har lite is i magen till efter semestern så hoppas jag att hösten kommer att ge oss facit på dessa chefer.

Skälv har jag tex. bara positiva erfarenheter av Valbohems VD. Och jag är övertygad om att även du som bor i Valbohem kommer att märka en attitydförändring.

Hoppas nu att de andra cheferna kan göra samma intryck för då känns det bra.

PS
Har hört att någon av cheferna är på väg hit med sitt flyttlass. hoppas att så blir fallet då löneskatten hamnar i kommunkassan. känns bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar