fredag 30 september 2011

S Bloggen Bohusläningen går opotionens ärende i Färgelanda

Anonym sa...

    Du har väldigt lätt för att skjuta all skuld på tjänstemännen, vilket jag tycker är ett tråkigt beteende från dig och även andra politiker. Denna minuspost beror inget annat än på att det kommit ett politikerbeslut om försäljning av skolorna där man helt blankt struntar i dom ekonomiska effekterna. Jävligt fegt att skylla på Henrik Lindh!

Detta skrev en skribent på min blogg.
Jag för min del tycker då att S Bloggen Bohusläningen är skyldig oss ett klargörande.
Man skriver en artikel där svaren hänger i luften tycker jag. eller så vill man driva frågan i en viss riktning.

Detta inlägg la man ut men min påföljande  kommentar hoppade man över.
Därför håller jag fast vid att Bohusläningen är en S-Blogg

Jag ställde ett par frågor till tidningsredaktionen och här kom svaret.

Jag vill därmed säga till min debattör .... Vem är det som är stolpskott nu?

Ja jag vet..!! Jag borde tänka mig för innan jag trycker på knapparna, men alla är vi olika . och tur är väl det. du behöver i alla fall inte stå där med skammen att du hade fel då du är anonym, och det är kanske lika bra det.

Jag kan i alla fall konstatera att bohusläningen är mottaglig för kretik och försöker att ändra sig( Fast det går trögt) Sist gång så handlade det om att man inte redovisade momsen i ersättningsfrågan till olika konsulter. men efter mina påpekanden så är man nästan övertydlig. Men bättre det än att vara suddig.

1 kommentar:

  1. Stolpskott?
    Vad du vränger orden och läser saker som inte står, väldigt svårt att ha en vettig dialog då. Tur man kan vara anonym!

    Ekonomen förtydligar inget som stödjer ditt uttalande om att tjänstemannen borde sparkas. Snarare tvärtom, att det vore bra om politikerna funderar på konsekvenserna av sådana beslut. Som du gör nu, beslutar du att sälja en skola fast tjänstemannen säger att det kommer drabba kommunen negativt, för att sedan beskylla detta på tjänstemannen.
    Kallar du det rakryggat?

    Bohusläningen är i mitt tycke en bra tidning som försöker hänga med i tiden och rapporterar relevanta artiklar till den breda publiken allmänheten.

    Jag tycker mig utläsa att du inte alls är på samma nivå som bohusläningen utan du tar det mesta som kritik och blir då aggresiv i din framtoning.

    SvaraRadera