måndag 5 september 2011

För mycket M i regeringen.

Tyvärr fick inte småpartierna i alliansen sin vilja igenom då höstbudgeten  presenterades i dag. Pensionärerna blev åter förlorare då moderaterna inte tycker att denna grupp är något värd. skandal tycker jag då man från den samlade alliansen länge har sagt att det är deras tur nästa gång.

Vidare så är jag personligen fortfarande inte nöjd med polisen . I dag när jag var och handlade i en affär i färgelanda kom jag på en snattare . jag sa då till expediten att hon skulle ringa polisen vilket hon omedelbart gjorde.

Jag såg då att det var flera otåliga kunder som stod i kö för att bli expedierade. Jag erbjöd mig att ta över telefonen så att hon kunde ta betalt av de ärliga kunderna. Jag väntade och väntade och väntade , tuut , tuut, det dröjde flera minuter innan det var någon på polisen som behagade att svara och när hon slutligen gjorde det så ställdes det ett antal frågor.

Är tjuven kvar? kan du se honom ? vad tog han o.s.v.
Jag svarade att jag inte längre såg förövaren men jag vet vad han heter och att jag tyckte att det skulle sändas en bil . något som kvinnan i andra ändan inte alls var intresserad av.

Hon tyckte att jag i stället skulle ringa 11414 och göra en anmälan då man inte hade tid med sådana här triviala brott som stöld i en butik. Det är så här vi har det på landsbygden. nej skall det bli någon ordning i vilda västern så får väl butiksägarna bestycka sig med bollträd som tillhygge då lagen tyvärr inte når ut till oss.
I alla fall inte lagens väktare.

Så om det nu inte finns några pengar till våra pensionärer så skall det inte till något jobbskatteavdrag häller och skall det fördelas några resurser skall det ske en förstärkning på ordningsmakten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar