söndag 2 oktober 2011

Rätt gubbe att döma...?

Sedan är det väl frågan om du är rätt gubbe att döma i denna frågan med tanke på ditt agerande gällande din hyrestvist.

Intressant!!

Vad är det jag har gjort eller inte gjort eftersom jag skall hålla käft!
Jag har hört från mina vänner att det florerar rykten om att jag helt skulle uteblivit med hyresinbetalningarna... vilket är helt fel. Jag vill här en gång för alla säga .

Jag lämnade in en skrivelse till kommunen där jag begär en hyresförhandling .
När kommunen får in denna skrivelse så finns det lagar och paragrafer om hur det skall gå till.
Dessa förordningar har man inte följt... (Och här skall min skribent utbrista) .

VA!!!!!   ... Vad förvånad jag blir!!! - Följer inte tjänstemannen lagen?

Vidare i skrivelsen ( som för övrigt ligger här på bloggen ) spetsade jag till det hela genom att "bara " betala samma hyra per kvadrat som kommunens sist ingångna avtal. alltså 300:- . Dock fick inte jag 200000:- i investeringspengar som det andra företaget fick.

På den frågan svarade Kommunalrådet Peter Johansson att.

-Den investeringen har ju kommunen gott av även efter att vederbörande har flyttat ut. Precis som om man inte skulle ha gott av den investeringen som jag har gjort i " min " lokal utan stöd från kommunen.

Så åter igen vad är det jag har gjort för fel som gör att jag inte skall uttala mig?

Jag tycker det är alldeles för mycket skitprat i den här kommunen.
Försök att ta reda på hur det ligger till innan ni bär budskapet vidare.
Jag träffar alldeles för mycket folk som skälvmat berättar för mig om den skitpratkampanj som har bedrivits mot dem och med förvånande min säger.. - har du inte hört det.
Jag mins när jag på elverkstaden på Bofors, Nobell...... IAC började berätta om den och den.

Till slut blev jag förbannad och reste mig från bordet och sa - Nu kan ni fortsätta prata om mig för nu går jag.

Jag har tidigare pratat om bruksmentalitet som står i motsattsförhållande till Gnosjöanda. Vi kommer aldrig och då menar jag ALDRIG få någon ordning på den här kommunen om inte befolkningen ändrar inställning och börjar bry sig om varandra. i stället för att äta ur varandra inifrån.

När kommunen gjorde som man gjorde med mig så blev jag fruktansvärt bitter och tänkte minsann inte ställa upp mer för den här kommunen.
Nu har nästan hela sommaren gott och jag har kunnat koppla av ( Gott har det varit) men blev påringd från företagarföreningen Färgelanda Mötesplats. De berättade för mig att vår ordförande tyvärr blivit sjuk och att du Dick är vise. Vi vill att du kommer tillbaka och hjälper oss .

Inget beslut som jag direkt tog men har under helgen här funderat och kommit fram till att det egentligen är här i denna organisationen jag hör hemma. Jag kommer i håg när jag flyttade med min verksamhet från Trollhättan . Då var jag medlem i företagarnas riksorganisation och skulle då byta avdelning till Färgelandas.

redan då låg företagarfrågorna mig varmt om hjärtat och ville då att den "nya" avdelningen skulle formulera frågor som man skulle lobba om i riksdagen.

- Nej Nej kom inte med någon politik här. Vi brukar planera utflykter med våra familjer.. ut och grilla korv med mera. Så kom inte med någon politik här inte. Blev svaret, var på jag lämnade den gruppen och gick med i KD i stället.

Vi får väl se vad som kan komma ur den här föreningen då flera av medlemmarna nu börjar att prata företagarklimat.
Jag vill i alla fall påstå att klimatet sitter i väggarna hos hela kommunbefolkningen och det behövs nog mer än bara nya tapeter. Det behövs ett helt nytt tänk. och ni som läser detta kan ju ta er en funderare.

Pratar ni skit om allt och alla som vill höra på eller talar ni väl om varandra och försöker ta reda på sanningen.

JA JA nu pratar han i nattmössan igen tänker ni .. Han som är så elak mot Tjänstemännen.
Nej men jag försöker ta reda på sanningen.

PS
När jag började leta efter länkar med anknytning till det här inlägget så hittade jag den här Där jag kommenterar och funderar över det valmanifest som sossarna gick till val på . det är väldigt fina ord men ingen direkt förändring på vad som fortfarande sker. Jag vill påstå att det är lång väg kvar.

6 kommentarer:

  1. Jag vet inte om jag skall skratta eller gråta över dina blogginlägg. Förra inlägget undrade du "vem som var stolpskott nu då?", ungefär som jag kallat dig för det. Men det var något du själv utläste över min kommentar.

    Nu gör du det igen. Jag frågar om du är rätt gunbbe att döma och du raljerar på om det ena och det andra och säger att du inte fått rätten att uttala dig. Polletten verkar inte trilla hela vägen, låt mig säga det i klartext då. Att gnälla på att någon inte följer lagen när man själv inte gör det ger inte pluspoäng hos antagligen rätt många människor både i och utanför lilla Färgelanda.

    Faktum är att med tanke på hur upphetsad du blir över detta så har du knappast lärt dig något utav händelsen, vilket inte förvånar mig med tanke på att du själv säger att lösningen vid skitsnack är att argt resa sig vid bordet och gå därifrån. Ja, du pratar i nattmössan men om du är elak mot tjänstemännen eller inte, det vet du nog bäst själv.

    SvaraRadera
  2. "Att gnälla på att någon inte följer lagen när man själv inte gör det"

    Sök sanningen!

    lösningen vid skitsnack är att argt resa sig vid bordet och gå därifrån.

    Tomas Edison Uppfann över tusen uppfinningar under sin livstid men han uppfann inte någon hörapparat då han på ålderns höst började höra dåligt.
    Då undrade folk varför han inte kunde uppfinna en hörapparat också .
    Han lär då han ha svarat " då kan folk inte viska skitprat till mig.

    Så om din pollett inte rullar alt för sakta så kanske du förstår varför jag lämnade det skitpratande gänget

    SvaraRadera
  3. "Sök sanningen!"

    Det har jag gjort. Och rent vem som gjort fel eller rätt från början är oklart men i slutänden har du helt klart brutit mot lagen.

    Dick, du fastnar i samma spår, ältar om samma saker om hur orättvist livet är mot dig och tjurar som en liten unge. Du vill gärna att vi, dina läsare, ska fundera på saker du säger och när då jag gör det och hittar andra infallsvinklar eller inte håller med dig, då ber jag dig fundera på det men du bara hugger och fräser.

    Exempelvis funderar jag på om du fattar att din exempel med Edison och hörapparaten är precis tvärtom mot din egen lösning?

    Tänk dig att du kommer få massor av kommentarer här på din blogg där folk talar mot dig och tycker du beter dig dumt, vad ska du göra då? Enligt ditt tidigare svar skall du alltså stänga ned bloggen med ett sista argt inlägg om att "alla snackar skit och hej då". Att agera på det sättet som politiker och företagare i vår lilla kommun skapar knappast en positiv bild av dig.
    Kortfattat skulle jag vilja uttrycka det som att du har ett rätt beklämmande bemötande av andra människor. Här skulle jag kunna säga något elakt om partitillhörighet, men jag väljer att inte göra det.

    SvaraRadera
  4. "Det har jag gjort. Och rent vem som gjort fel eller rätt från början är oklart men i slutänden har du helt klart brutit mot lagen."

    Vilken lag har jag brutit mot?

    Att komma med sakliga invändningar har jag inget emot. det skulle aldrig få mig att stänga ner min blogg som du skriver. och beträffande partitillhörighet så skriv i klartext . sitt inte där och humla!

    Och att hugga mot dig beror på att du inte ens från början i dina inlägg var trevlig i ditt sätt att uttrycka dig.

    Sedan tycker jag att du skall kliva fram ur dimman då du kommer med anklagelser mot mig. Visa att du har lite "guts" och säg vem du är!

    Så kanske jag kan ta dina påståenden på allvar! Annars är du bara en glappkäft som många andra i sybervärlden.

    SvaraRadera
  5. Detta var det första jag skrev:

    Citat:
    "Du har väldigt lätt för att skjuta all skuld på tjänstemännen, vilket jag tycker är ett tråkigt beteende från dig och även andra politiker. Denna minuspost beror inget annat än på att det kommit ett politikerbeslut om försäljning av skolorna där man helt blankt struntar i dom ekonomiska effekterna. Jävligt fegt att skylla på Henrik Lindh! Ta ert ansvar och säg att ni väljer ett negativt resultat för att ni tror att det gagnar kommunen i helhet på sikt eller vad nu det kan tänkas vara som är anledningen till att ni skiter i ett negativt resultat?

    Just nu drar jag alla Färgelandapolitiker över en kam, oavsett parti, och ekonomen sa det mest vettiga i detta sammanhang, "skit in, skit ut"!

    Sluta tramsa, sluta köra rävspel, sluta hacka på allt och alla!

    Ta ansvar, samarbeta, var ödmjuk men våga ändå ta obekväma beslut."

    Slut citat.

    Det var, som du också borde kunna utläsa, en generell åsikt om politikerna i Färgelanda överlag och en önskan om att ni skulle sluta upp med tramset och börja arbeta lite mer professionellt.

    Du tycker nu alltså att jag inte var speciellt trevlig i att uttrycka mig?
    Rätt märklig inställning från en man som skriver offentligt saker som att det skall göras rent hus i kommunhuset, snaran dras sakta åt på musikskolans rektor, informationsansvarige är en informationsinflitratör och dylika otrevliga beskrivningar.

    Lagen du bröt mot vet du väl bäst själv, du fick ju den informationen av Peter Johansson, så är det vad jag hört. Om det var hyreslagen eller avtalslagen mins jag ej, men det spelar mindre roll då du anser att du inte brutit mot varken avtal eller någon lag.

    Jag är ingen politker, gudseklov, och kommer förbli anonym då det passar mig bättre. Faktum är att du skrivit lovord om mina anonyma uttalanden också, men då har du inte varit lika noga med att få reda på vem jag är. Du känner inte mig, jag vet bara vem du är genom att du har en affär och denna bloggen och jag vill inte lära känna dig mer än så. Och just genom att det är anonyma kommentarer så blir budskapet viktigare än vem som levererar det. Men du använder det istället att håna insändaren och anser att du då inte behöver besvara sådana mesar som inte vågar skriva ut vem dom är.

    Jag beklagar att säga detta, men du gör dig gång på gång ovän med folk som du inte ens vet vilka dom är. Jag har sagt det förut, din blogg skadar nog mer ditt förtroende hos folket än vad det hjälper.

    Men vad bryr du dig om vad en anonym väljare tycker, förlåt glappkäft var det visst jag var, inte väljare. Så det blir väl som vanligt, du läser ut något helt annat och skriver i stora bokstäver att jag är en dum jävla röding som springer ärenden till Bohusläningen och slickar dom jävla tjänstemännens rumpor.

    Suck, finns det någon politker i kommunen som kan uppföra sig, se saker ur flera perspektiv och våga ifrågasätta om det är någon mening att fortsätta på med detta "krig"?

    (Dick, det sista var alltså en generell fundering, inget otrevligt riktat till dig, det innan var lite otrevligt som var riktat till dig, så kallat öga för öga ... och så kan vi hålla på - precis som Färgelandas politiker. Fantastiskt!)

    SvaraRadera
  6. "Lagen du bröt mot vet du väl bäst själv!!!"

    Jag misstänkte att du inget hade å komma med annat än just skitprat. "Har jag hört" säger du .

    Vidare så har jag kanske tyckt att du skrivit bra saker och då inte frågat efter vem du är och det är ju helt naturligt men i det här fallet så kommer du med personliga påhopp och då är det mer rakryggat om man är " Karl nog " att stå för den anklagelsen du ger uttryck för.

    Sedan är det nog så att rödingarna i den här kommunen under förra mandatperioden aldrig hade Färgelandas bästa för ögonen, det finns det ett otal exempel på. så om jag ger dem en känga så beror det på deras historia så som jag tolkar den.

    "och så kan vi hålla på - precis som Färgelandas politiker. Fantastiskt!). "

    Jo så är det . Jag har som du vet hoppat av och vi får väl se om de andra kommer bättre överens med sossarna, men så länge de inte har Färgelandas bässta för ögonen så lär nog "kriget " pågå.

    Ta den senaste budgeten T.E.X. här skall de sänka skatten med risk för att budgeten inte kan hållas och någon cykelväg för barnen till Stigen skulle man inte satsa på trots att det har varit på tal ända sedan jag gick med i politiken 98.

    få se om man kommer att rösta ner det eller om man stöttar det förslaget annars tycker jag att skattehöjarparties S nu vill sänka skatten är bara ett sätt att vara motvals.

    Att du inte varit med i politiken är ju för dig en brist , kan jag tycka . För då kanske du också kunde få lite perspektiv på tjänstemännen.

    Jag vill därför understryka att vi också har bra tjänstemän i kommunen , alla skall absolut inte bort , men jag menar att vi måste ha kompetente sådana annars blir det så som ekonomen så . du vet det där om skit.

    det finns tjänstemän som gör stor skada för kommunen och de finns de som arbetar för att bygga upp . så är det.

    SvaraRadera