fredag 25 mars 2011

JENNY BORG & BOHUSLÄNINGEN GÖR VAD DE KAN FÖR ATT SÄNKA KOMMUNEN!

Du skall inte tro allt du läser i Bohusläningen.

Jag har sagt det förut och jag säger det igen.
Detta inlägg är åter igen vinklat då man får en uppfattning om att det nu fattas pengar igen som man inte visste om.

MEN.... det förhåller sig så att dessa pengar är till för att betala gymnasiefakturan som kommer nu snart på ca 14- 15 miljoner.

Vi tog ju ett beslut på det extra fullmäktige i januari där kommunen skulle ta upp ett lån på 30 miljoner . 15 av de togs ut direkt och 15 nu.
Man sparade då ca 2 månaders ränta genom att inte lyfta allt på en gång. Så är det.

Jenny har en dold agenda som för varje artikel hon gör blir tydligare och tydligare.

HON GÖR VAD HON KAN FÖR ATT SÄNKA KOMMUNEN!

På sist fullmäktige där bloggar var omtalade så kritiserades " MEDIA" också . Varför skrev hon inte det.


"Hon tog också upp debattklimatet på privata bloggar som både politiker och anonyma upphovsmän står bakom:"  Skriver hon i artikeln

Även hon fick sig en släng av sleven av fullmäktiges talare men , antingen fattade hon inte att man talade om henne, eller så slog hon dövörat till .

19 kommentarer:

  1. bohusläningen tog inte med mitt inlägg som du nu har läst. Man tyckte väl att kritiken är för hård. Men man förstår inte att men skälv förstör mer än upplyser, då man inte är nyanserad i sin rapportering.

    Hur kan jag då dra den slutsatsen?
    Jo när man läser kommentarerna på deras hemsida så ser man hur Jenny Borgs rapportering uppfattas.

    Jag tror att detta på sikt kommer att missgynna Bohusläningen då jag hört flera säga att de skall säga upp sitt abonnemang på grund av att de inte är belåtna med sakligheten i artiklarna.

    Jag skall försöka att kommentera Jenny B 's snedvridna artiklar i fortsättning.

    SvaraRadera
  2. Angående frågan du ställde till mig på min gamla blogg "niclasjonasson.blogg.se".

    Om du har ett problem med hur Ulla beter sig, så kanske du bör ta upp det med henne och inte med mig. Jag kan omöjligen svara på en fråga som borde vara ställd till Ulla direkt och inte via en partikamrat.

    SvaraRadera
  3. Hej Nickas
    Var har du varit?
    Det är ju 100 år sedan sen jag va på din blogg och ställde en fråga. Har faktiskt glömt vad det var och hittar den inte heller på din blogg.

    I mitt tycke lite rörig.

    men visst kan jag ställa en fråga till Ulla. Men till saken hör att jag var på sossarnas hemsida och där var en länk till dig och en uppmaning om att ställa en fråga. och det gjorde jag.

    SvaraRadera
  4. Rörig eller inte, jag är i alla fall nöjd.

    Problemet var väl att du var inne på min gamla blogg. Det står klart och tydligt i det senaste inlägget på den att jag nu finns på en annan adress. Den bloggen du var inne på var (niclasjonasson.blogg.se inte niclasjonasson.blogspot.com). Som du kanske också såg var det en länk till inlägget där man kunde ställa frågor (http://niclasjonasson.blogg.se/2011/january/stall-lite-fragor.html#comment) och en förklaring vad det handlade om.

    Din kommentar hittar du på:
    http://niclasjonasson.blogg.se/2011/january/ny-adress.html#comment

    Till saken då. Du gjorde som du sa och ställde en fråga. Men om du vill ha ett ordentligt svar så borde du vända dig till Ulla, varför hon gör vad hon gör är hon vuxen nog att ta ställning till själv.

    SvaraRadera
  5. Jo det är ju klart att vi inte skall debattera saker över huvudet på Ulla men tanken med inlägget var att höra din inställning då ni tillhör samma parti.

    Skall jag tolka dig rätt så är det bara jag som har problem med att Ulla gör som hon gör och inte du!

    SvaraRadera
  6. Hur kan du jämföra Fredrik Reinfeldt, Jimmie Åkesson eller Adolf Hitler.

    Vidare skriver du

    "Men egentligen är det så att jag tycker illa om den politiker som inte gör det som han eller hon har lovat sina väljare att göra"



    Vad Hitler och Jimmy har lovat kan vi lämna där hän men att Rainfeldt skulle ha en annan agenda har inte jag märkt då jag för det mesta delar hans uppfattning.

    Jag kan heller inte se att alliansen har haft ett budskap i valrörelsen och sedan gjort något annat.

    Och inte vi på lokalplanet heller.
    Vi jobbar målmedvetet för att få denna kommun på fötter igen , men när man bränner 88 miljoner av kommunens pengar får det konsekvenser!

    SvaraRadera
  7. Jag anser som sagt att Ulla gör som hon vill, och jag har väldigt stort förtroende för henne. Både som politiker och som människa.

    Du tolkar saker lite som du vill Dick.
    Frågan var "Vem ogillar du mest inom politik?"
    Jag svarade tre personer jag ogillar väldigt mycket som politiker (dvs. Reinfeldt, Åkesson och Hitler - antar att du inte heller tycker att Hitler var någon vidare politiker?).

    Ett tydligt exempel. Reinfeldt sa under valrörelsen att det inte skulle bli några skattesänkningar. Vad har hänt nu? Skattesänkningar. Det är väl att säga en sak och göra en annan?

    Så Alliansen har inte bränt några pengar?

    SvaraRadera
  8. Jo jag mins att moderaterna sa att man inte tänkte sänka skatten ytterligare.

    Lite förvånande i mina öron ,då jag anser att man borde sänka både moms och skatt på arbete. Men så är det ju så att regeringen består av fyra samarbetande partier, och det betyder att det inte bara är ett parti som bestämmer utan alla i laget skall försöka enas om den gemensamma politiken.

    Vi t.e.x. sa inför valet 2006 att vi inte kunde tänka oss att höja skatten på bensin , men där fick vi backa.

    Vi ville att ersättningen för föräldrar som tar hand om sina barn skulle vara 6000:- men det blev "bara 3000:- o.s.v.

    Så att generellt tycka illa om personer för att man säger en sak i valet och att utfallet blir ett annat, behöver inte betyda att man säger en sak och menar något annat då man inte själv får bestämma.

    Men eftersom Ulla var på tal, så sa hon en sak i talarstolen och gjorde något annat i verkligheten.

    SvaraRadera
  9. Vad du frågade var hur jag kunde jämföra Reinfeldt, Åkesson och Hitler - något jag inte gjorde. Backar du från det påståendet nu, Dick?

    Det är vad som är problemet. Att hålla fast vid, under hela valrörelsen, att det INTE blir några skattesänkningar - och sedan sänka skatten det första man gör när man vunnit valet - det är för mig att ljuga för sina väljare. Det ogillar jag starkt, vilket var frågan jag fick i bloggen. Hurvida du tycker att man borde sänka skatt och moms får stå för dig.

    Vad Ulla sagt och inte sagt får du, som sagt, ta med henne.

    Men åter till ditt sista påstående i förra kommentaren:
    "Vi jobbar målmedvetet för att få denna kommun på fötter igen , men när man bränner 88 miljoner av kommunens pengar får det konsekvenser!"

    Så det var gratis att sparka folk till höger och vänster? Eller att anställa en advokat för 2400 kronor i timmen? Eller Eriksson som kostade 300 000 för 26 dagar? För att inte tala om vad det kommer kosta kommunen när politiker behandlar tjänstemän som Alliansen nu gör.

    SvaraRadera
  10. Det finns jättemycket att gräva i där den gamla styrande koalitionen misslyckades med en det ena en det andra.

    Men låt oss inte gräva mer i det då jag inte tycker att det gagnar debatten mer.

    låt oss i stället se fram och försöka att mötas i en debatt om hur vi ( alla partier i kommunen) skall kunna lyfta kommunen på fötter igen.

    Vad kan ni tänka er för framtidsvision och hur skall vi kunna locka andra företag till kommunen.

    Min vision i den frågan är att behandla alla företag lika och inte köra vissa i gräddfil och andra i deg. för att ta ett exempel.

    Hur skall vi få Valbohems lägenheter attraktiva, på Höjdenområdet T.E.X.

    Hur skall vi få ett blomstrande kulturutbud. Skall du gå på mötet i kväll i stigen?
    Själv måste jag jobba.

    Och så vidare. Låt oss ta den debatten då jag tycker att den är roligare.

    SvaraRadera
  11. så.... Det var slut på visionerna.
    Ja ja . Ni sossar kanske kommer till sans någon gång.

    Nu har ni i alla fall fått en ny partledare. Men det känns som ni har den gamla politiken kvar . Bidrag till alla och högre skatter. Och det är ju bra.

    Hans sambo föresten , vad var det hon hade gjort? Hon var dömd om jag inte missminner mig.

    Det var aldrig Littorin. Förutom av er sossar försås.

    Tycker inte att ni är lika snabba att dömma nu trots att en dom har fallit. Men det är ju hans särbo som var dömd för bedrägeri.

    Visste inte Håkan om det eller , kanske accepterade han att ha en bedräglig person i sin närmaste bekantskapskrets. Lite illavarslande tycker jag. Tänk att ha en stadsminister med en sådan syn.

    SvaraRadera
  12. Anledningen till att jag slutade svara var för att du totalt ignorerade mina sista frågor.

    Vill du ha en saklig debatt eller vill du vara otrevlig mot mig?

    Visioner ja, det har KD gott om... (Notera min ironi)

    Jo visst, Juholts flickvän (särbo, inte sambo), hade begått ett brott. Ett brott hon suttit av, och gått vidare från. För man är väl tillåten att gå vidare?
    Oavsett vad så rubbar det inte Juholts förtroende - det är ju inte han som har gjort något? Det är skillnaden mot Littorin, han var misstänkt sexköpare och han hade bara kunnat neka så hade det varit ur världen.

    Ja, usch och fy för att ha en statsminister som är villig att ge människor en ny chans! Vad tänker människan med?!
    Nej, tack och lov för Reinfeldt. Han utförsäkrar ju bara människor... och ökar barnfattigdomen... och sänker lägstalönerna... och så vidare.

    SvaraRadera
  13. Tråkigt att du uppfattade mig som otrevlig, ber om ursäkt för det .

    Beträffande din fråga är den fel ställd då jag inte kan svara på den .
    Kan du formulera om den?

    SvaraRadera
  14. Jag har laddat med popcorn har jag och sockerdricka med Högsätergöttigött i. Så nu undrar jag om ni kör showen hela kvällen? Bara så jag vet om jag skall stanna kvar eller byta blogg?

    SvaraRadera
  15. jag sitter och redigerar film så jag lär bli här.

    Du kanske vill ta vid ?

    SvaraRadera
  16. Så det var gratis att sparka folk till höger och vänster? Eller att anställa en advokat för 2400 kronor i timmen? Eller Eriksson som kostade 300 000 för 26 dagar? För att inte tala om vad det kommer kosta kommunen när politiker behandlar tjänstemän som Alliansen nu gör.

    Du är varmt välkommen att svara.

    SvaraRadera
  17. Vi har inte sparkat folk till höger och vänster "bara " två (2) Tjänstemän för befogenhetsöverträdelser. ( Står i Ernst & Yang rapporten)

    Vi anlitade advokat och joakim Eriksson då vi behövde kompetens , den som de två sparkade tjänstemännen uppenbarligen saknade.

    Sedan beklagar jag att de kvarvarande tjänstemännen känner sig trängda, både beträffande arbetssituation och det mentalt pressande läget. Vi försöker på alla sätt rätta till det så gott det går.

    Så innan du går vidare med din kritik så tycker jag du skall ta dig en allvarlig funderare på vart de 88 miljonerna tog vägen.
    Som jag skrev så måste de få konsekvenser då dessa inte har hamnat under kommunens kompetensområde. det slår den ena myndigheten fast efter den andra.

    Och det blir heller inte bättre av att den du har förtroende för, tillsammans med Jenny B attackerar alliansen med direkta felaktigheter.

    Eller läs detta inlägg i denna sträng och kom med fakta på hur det är om du vill påstå att jag har fel.

    Beträffande budgeten så följer vi upp den månad för månad och vi ligger efter omständigheterna bra till.

    när det gäller konsultarvode (som inte är anmärkningsvärt högt i de här sammanhanget)så motsvarar de vad FD Kommunchef och ekonomichef skulle ha kostat. sista siffran jag fick var att vi ligger ca 100" plus mot budget.

    SvaraRadera
  18. Anonym sa...
    Jag har laddat med popcorn har jag och sockerdricka med Högsätergöttigött i. Så nu undrar jag om ni kör showen hela kvällen? Bara så jag vet om jag skall stanna kvar eller byta blogg?

    Det var faktiskt lite kul tycker jag.
    Synd att showen uteblev
    Jag vet inte riktigt vart vår debbatör tog vägen.

    Men han har min respekt då han inte jömmer sig bakom en anonym fasad .

    SvaraRadera