söndag 20 mars 2011

Ett tag trodde jag att S med Ulla och Kerstin menade allvar på fullmäktige i onsdags

Ett tag trodde jag att S med Ulla och Kerstin menade allvar på fullmäktige i onsdags. Men det han bara gå några timmar så var man igång igen att ge alliansen skulden för händelseförloppet. Fast under P4ás "Nyhetstimmen " så erkände man att det utbredda missnöjet i kommunen startade för en två tre år sedan .

Hon menade vidare att det hade eskalerat de senaste månaderna.Och då beror det på alliansen.
Jag kan bara beteckna detta med att hon sätter kniven i ryggen direkt.

En annan skribent har problem med att ha kompetens i Kommunhuset då han citerar ett av mina tidigare inlägg
Att Sandahl slutar beklagar jag verkligen då jag menar att hon är en av de chefer som just har kompetens. Anledningen till varför kan man bara spekulera i .

Jag för min del tror att vi från alliansens sida får försöka sätta oss in i omsorgen mera då det förefaller som just denna avdelning genom åren har kantats utav nya chefer. När jag började i politiken 98 så hade vi en som hette Tore. sen har den ene chefen efter den andre kommet och gått med jämna mellanrum.

Det skall verkligen intressant att se den handlingsplan som Joakim Eriksson håller på att snickra ihop till oss.

2 kommentarer:

  1. Hej Dick! Hur ser du på att din partikamrat Bill Östlund, som är officiell talesman för Hembygdsrörelsens blogg, öser galla över oppositionen och tjänstemän? Stämmer det med din och ert partis värdegrund och det du just anklagar Ulla och Kerstin för?

    Archimedes

    SvaraRadera
  2. Det var länge sedan Bill tog sin hand från hemBloggen.

    Mig veterligen har han heller inte skrivit något inlägg efter valet som kan betrakta som kontroversielt.

    De mest kontroversiella uttalandena står nog jag för dessvärre.
    Blir bara så frustrerad över att S först begär vapenvila oh strax där på går till anfall igen.

    Japanerna gjorde så mot USA under kriget.
    Med en sådan strategi kommer man inte precis närmare förhandlingsbordet.

    Om du nu tillhör det gänget så kanske du kan försöka att tala dem tillrätta. Då hade du gjort både dig skälv och Färgelanda en tjänst.
    Mig också för den delen.

    Jag anklagar inte Ulla eller Kerstin för någon ting, jag läser bara det som står i tidningen och det Ulla sa i radion.
    Det verkar inte som du varken läst eller hört.

    Tycker hela situationen är jätte tråkig och vill inget hällre än att få en fungerande kommunadministration. Och om det nu är så att det finns kompetensluckor hos vissa tjänstemen så hoppas jag att de får adekvat utbildning så att vi som politiker får det material som fordras för att kunna fatta ett så bra beslut som möjligt.

    Det duger inte att vi får påbackning av andra tillsyningsmyndigheter typ konkurenverket. Eller att revisorerna skriver i sin raport att projektet framskred utan ledning styrning och kontroll.

    Eller tycker du att det är OK

    SvaraRadera