lördag 4 maj 2013

Kalmar med Årsmöte i Svenska Uppfinnarföreningen

Nu Lider Fredagen mot sitt slut och jag sitter på Hotellrummet och försöker att summera dagen.

Det har varit en ganska intensiv dag med många intryck . Inte minst under resan hit från Färgelanda.
Jag körde den smala lilla vägen över Vänersborg Grästorp till Jönköping. Sedan var det ett stycke motorväg och sedan var jag inne på väg 30 mot Växjö. Detta område tillhör då Småland och där är man om sig och kring sig vill jag lova.

För när jag satt där i godan ro och körde så slog det mig att hastigheten inte låg på 80 km som hemma , utan här gick det i 90 och stundtals i 100.

Jag reagerade också på att vägen var väldigt smal och att det båda saknades vägräck och viltstängsel.
Men hur kan det nu komma sig att den småländska transportstyrelsen gör en så markant skillnad på vägars beskaffenhet i förhållande till den bedömningen som görs här i VG regionen.

Titta på bilderna och döm skälv



Att folk inte håller hastigheten ändå visar att även småläningarna inte är särskilt oroliga för att bli ertappade i en fartkontroll . Här blir jag omkörd av en bil med släpvagn och jag tror att lasten nog låg på gränsen för vad kärran klarade av. Min visare ligger på Dryga 90 och hur mycket ekipaget som susar fram har kan jag bara spekulera i.
men fort gick det

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar