tisdag 7 maj 2013

Svenska Uppfinnar Föreningen (Förbundet)

Svenska Uppfinnare Förbundet 


En ny era börjar ta form i Svenska Uppfinnare Föreningen . I höstas föreslog jag att huvudorganisationen borde byta namn från förening till förbund. Det signalerar en tyngd redan i inledningen då du som representant presenterar dig och vem du i sammanhanget representerar .

Vi hade en bra debatt i ämnet vilket resulterade i att tre personer (där i bland jag) utsågs att komma med ett konkret förslag in för höststämman. Det är kul att vara i en grupp människor som lyssnar och samtidigt förstår innebörden i vad man säger. 

Det är man ju inte bortskämd med då det gäller kommunpolitikerna i Färgelanda. 

Vi hade också en paneldebatt där vi diskuterade några andra aktuella ämnen.

Hela tillställningen recenserades dagen efter i den lokala pressen 

Slutsatsen som journalisten gör i artikeln signalerar att något inte står rätt till även i Kalmar .

"Trots Landshövdingens ord fanns det ingen representant från  kommunen eller från regionsförbundet.
Denna reflektion gjorde även jag så under lördagen tog jag mig en titt på svenskt närningslivs rankning och kunde konstatera att Kalmar kommun dyker i detta sammanhang, och de ganska rejält.  http://www.foretagsklimat.se/kalmar  Som tröst då ifrån en hyfsad nivå och inte som vi , dyker från en synnerligen låg nivå. Och även i Kalmar är det dom RödGröna som styr.

Vän av ordning kommer nu att protestera och säga att "-Färgelanda har ju en borgerlig majoritet " Ja det är riktig ... men det är inte dom som styr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar