torsdag 15 november 2012

Möte med ALMI i Heurekas namn

I dag har jag varit och träffat Almis kontorschef för att diskutera ett tätare samarbete mellan Heureka och ALMI. Det resulterade i att vi på nästa medlemsmöte kommer att få en ”dragning” från en rådgivare .
Man berättade också att man planerar att ha 3 Företags,info,möten under våren på tre olika ställen i regionen.

Man berättade samtidig att man hade haft ett sådan i infomöte i Färgelanda och att det då bara dök upp fem personer. Kattastrof och bortkastade resurser var den spontana reaktionen.
Man var frustrerad över det dåliga engagemanget och funderade på om det var informationen från kommunen som var dålig eller varför det var så låg uppslutning.

Detta var ju en intressant upplysning tycker jag och drar slutsatsen att det
faktiskt kan vara så att företagen i Färgelanda inte har förtroende för de aktiviteter som kommunen arrangerar.

Frågan från almi var om jag trodde att uppslutning skulle bli bättre om jag gick ut som arrangör i stället.

Men det är nog så att det inte finns någon i kommunen som har den samlande kraften. Om jag skulle gå ut med ett sådant upprop så skulle jag nog samla en del , men då skulle det nog vara dom som skulle välja att inte gå.

Sammanfattningsvis är det nog så att det finns många små falanger i kommunen då man under många år har ägnat sig åt att söndra och härska. Problemet i kommunen nu är att även rollen som härskare har misslyckats.

Kommunen är därmed som en gravt alkoholiserad person som inte nått botten riktigt utan fortfarande super till varje dag och att den uppryckande , samlande kraften inte riktigt har infunnit sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar