lördag 17 november 2012

I dag skall jag skriva något positivt

 I bland träffar jag personer på byn som tycker att jag bara fokuserar på allt elände som händer och sker i vår kommun så i dag skall jag försöka fokusera på något positivt.

Men förutsättningen är ju att det sker något positivt så jag har något positiva att skriva om.

Då får jag se de här raderna i Bohusläningenoch då inser jag att om inlägget skall gå i positiv anda så blir jag tvungen att skriva om grannkommunen.

Grannkommunen som ville delge vår kommunledning sin kunskap. En kunskap som vår kommun inte var villig att ta till sig.

Jag har i tidigare inlägg hävdat att lösningen på alla problem ligger i Företagsklimatet och så länge man ignorerar detta så kommer det vara mycket svårt att göra några positiva inlägg då i stort sett allt som händer och sker hänger ihop med detta klimat.

Nu senast visar det sig att Dals-Ed med sitt fina företagsklimat även når framgång med sina skolor.

Dals-Ed avancerar
När det gäller Dalslandskommunerna är rankningen kul läsning för två av dem. Dals-Ed har stigit näst mest i hela landet, från 254 till 29 plats, och även Åmål har gått framåt rejält.

De tre övriga är dock fast förankrade i botten. Både Färgelanda och Bengtsfors har tappat rejält jämfört med fjolåret medan Mellerud är tredje sämst i landet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar