fredag 2 november 2012

Färgelanda har fått KRAMP.

Kramp (Ej registrerad)

Färgelanda sjunker allt djupare ner i träsket och det är lååååångt kvar till nästa val.
till 2 nov 2012 20:02 Kramp (Ej registrerad)

Och vem skall man då rösta på?
Sossarn!?  HA HA säger jag då . det är ju dom och FP som dragit ner oss i skiten! De gänget gjorde allt åt He-vete. och desse som sitter där nu gör inget eller inte det dom borde.

Nej skall det bli någon ordning får det nog komma ett helt NYTT gäng. Ett med personer som inte sitter och sover eller saknar kommunikationsförmåga.  personer som pratar med företagen , små och stora.

Själv har jag drivit företag i Fl-a  i 20 år nu men aldrig fått någon politiker som brytt sig om vad jag tycker. eller frågat hur jag som företagare vill bli behandlad.

Nu jobbar jag mestadels i andra kommuner vilket innebär att jag t.e.x. inte äter lunch här, eller handlar här. Jag sponsrar häller inte några föreningar . Jag har inga praktikanter heller. ( Geografiskt problem)

Listan kan göras lång på vad kommunen går miste om . men Peter tycks tro att det bara handlar om arbetstillfällen och det är väldigt trångsynt.

Läs artikeln som inlägget är hämtat ifrån
http://bohuslaningen.se/nyheter/dalsland/1.1822679-marinetek-flyttar-till-uddevalla

7 kommentarer:

  1. Så sant,så sant.
    Men nu sitter slappisarna där dom sitter.
    Och många är vi som är besvikna.
    Undrar om de innerst inne skäms?


    SvaraRadera
  2. Ja jag satt med i detta gäng, men kände att jag inte ville bli förknippad med dem. Det är väldigt många i den har kommunen som skäms över att komma från Färgelanda.

    Nu senast jag skälv, när jag var på Ordförandekonferansen i SUF i Stockholm.

    Det är faktiskt pinsamt att behöva tillstå att den kommun som jag bor i har det sämsta företagarklimatet i landet. Kontringen från dom blir då. "Då får ni väl välja bort sittande politiker i nästa val.

    Va fan skall man svara då " Det har vi gjort en gång redan men det blev ingen förbättring"

    Därför efterlyser jag ett nytt gäng !!!! Ett nytt part som förstår att handling i RÄTT riktning är nödvändigt.

    Facit på detta har bland andra Markaryd och Dals-Ed's kommuner , och att det faktiskt går att lära från andra.

    Det är faktiskt så som hela mänskligheten har utvecklats.

    Men här i Färgelanda skall man uppfinna hjulet gång på gång och än så länge känns det som om hjulet fortfarande är trekantigt.

    De vekar vara fullständigt handlingsförlamade och har lämnat över hela rodret till Ragnhild Andersson Färgelandas Kommunchef.

    Hon har ju vid flera tillfällen gjort klart för oss företagare, att företagarklimatet skall lösas av företagen själva.

    Med den inställningen kommer Dödskramperna att hålla i sig.

    SvaraRadera
  3. Du har helt rätt. Jag säger bara Ragnhild!!!???!!!! Redan där blev alliansen blåsta på inflytande. Vad skall man säga????

    SvaraRadera
  4. Dom förhandlade inte med dig och dom förhandlade inte med Marinetek. Det bidde inget. Tihi! Sa prinsessan. Blaha,blaha kan vi i Färgelanda säga.

    SvaraRadera
  5. Precis det du beskriver här, händer i Nynäshamn.
    Träffande är att S & FP "styr" här också.
    Vi har fått nog och flyttar företaget till Stockholm

    SvaraRadera
  6. I dagens Bohuslänning avslöjas åter hur politikerna i kommunen agerar.Att kompetens saknas är uppenbart, detta kompenseras med dyra inköp som sen mörkas.

    SvaraRadera
  7. Det är faktiskt väldigt tråkig invekling här i Färgelanda. tjänstemän och politiker verkar inte hitta varandra eller så pratar man olika språk.

    Jag har nu bott i den här kommunen i 32 år , och jag har aldrig känt att jag inte vill velat vara kvar i kommunen.

    Men när kommunen tappade greppet om Björnhuset och kattastrofen blev ett faktum så har det ena "ovädret "äfter det andra dragit Färgelanda i en allt djupare kris.

    Och om jag hade kunnat , så hade jag tagit med mig min bostad och lämnat Färgelanda.

    Så illa tycker jag att det är.
    Om jag hittar något trevligt ställe utanför kommunen , så drar jag det är ett som är säkert.

    Och då kan ju dom som tycker att mitt "obefogade" gnäll. glädjas åt min tystnad.

    SvaraRadera