lördag 6 oktober 2012

Kommentarer angående Frukostmöte 10 oktober‏

Kommer Ragnhild Andersson ( Den xx kommunchefen)  att närvara eller, eller uteblir hon som hon som vanligt?

Årets Företagarkommun 2012 där hade Färgelanda plats 95 förra året och nu i år ligger "vi" (kommunen) på plats 213
Ett tapp på -118 placeringar. -Men det är ju ingen tävling , som en färgelandabo uttryckte det.

Så att färgeladas företag blir fattigare är ju inget som kommunledningen bryr sig om . Man skiter i om man kör vissa företag i GRÄDDFIL och drar  andra i DEG!
Följ länken om du är intresserad
 
Kommunalrådet i Markaryd har försökt att hjälpa till men Ragnhild ville inte närvara

http://www.foretagarna.se/PageFiles/53189/%C3%85rets%20F%C3%B6retagarkommun%202012%20-%20Alla%20kommuner.pdf

Peter Johansson (Färgelandas Kommunalråd)
Var är strategin från kommunens sida för att vända den nedåtgående trenden!
Enligt dig Per Krokström, Anne-Marie Jakobsson med flera, som beslutade att anställa Ragnhild . Så skulle hon vara in i helvete bra för kommunen . Nu har hon varit anställd i över ett år,

När kommer vändningen. När kommer hon att göra skäl för de 60000:- i månaden som hon har. Någon gång borde det bli "pay off"  Jag borde ju få något för de 40000:- som jag betalar till kommunen.

Kanske är det enda sättet att  komma och äter frukost.

7 kommentarer:

  1. Att hon inte kommer på dessa möten är en oerhörd så!!!!??????
    Det är ju hon som skall tillföra mötena något genom att komma med realistiska ideer till förändring, vara drivande etc. Om hon uteblir blir effekten den motsatta dvs ett hån mot befintligt näringsliv som sementerar det dåliga näringslivsklimatet.
    Suck,suck säger jag.
    Roligt att höra att det går bra för dig i alla fall.
    mvh
    Bill

    SvaraRadera
  2. ..oerhörd allvarlig upplysning(anklagelse)...
    skulle det stått på första raden i min kommentar.

    SvaraRadera
  3. Jag har under dagen funderat över hur jag skall göra , men det blir nog att jag går dit och äter frukost.

    Och om Ragnhild pallar sig dit så kommer jag att ställa frågan till henne.

    Jag hade förresten upp frågan med Peter så sent som i Augusti , varför inte Ragnhild kommer kom på mötena . Han svarade han inte tyckte det gjorde något. Han var ju med!

    Med det resonemanget borde han ta mer av det operativa ansvaret.

    SvaraRadera
  4. I dag kom det här meddelandet .

    Hej!
    Frukostmötet onsdag 10 oktober är inställt.
    Med vänlig hälsning
    Peter Johansson
    Färgelanda kommun

    Ha ha.... Skall man skratta eller gråta?
    Sikken jävla framförhållning. Hade Ragnhild bokat in sig någon annan stans eller? Ja ja det gäller att inte förlora facet helt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu blir jag ju tvungen att betala min frukost skälv .. Jag som hade tänkt och snylta på kommunens feta kassa!

      Radera
  5. Hur var det Ulf Lundell sa? Var det inte att "en inställd spelning är också en spelning".

    SvaraRadera
  6. Jo... och man är inte bättre än den sista föreställningen!

    SvaraRadera