torsdag 27 september 2012

Alliansens politik bekämpar fattigdommen!

Här om kvällen såg jag ett program där man intervjuade Fredlik Rainfelt.

Man ställde en massa arbetsmarknadsfrågor och menade att det var ett problem med att vi fått en lönespridning . Alltså en större skillnad mellan de som tjänar lite och de som tjänar mycket.

sen visade man några bilder som skulle bekräfta vad programledaren så.
Jag tyckte inte att de som sades stämde riktigt och stoppade programmet . jag backade och tog om det igen men får inte ihop spikerrösten till bilderna.


Titta noga på de som tjänar minst på den här bilden och jämför den mer bilden under .Dom lila gubbarna representerar ett visst antal personer och titta noga på den stapeln som är över 10. Den är 9 gubbar hög år 2000. och koncentrationen av landets inkomsttagare ligger mellan 13 -19 tusen i månaden.

titta nu på de som känar 10, så är det 6 gubbar hög stapel 2010 en betydande inkomstökning för den arbetande poppelatonien.

Med andra ord så har Sveriges inkomster ökat markant men detta fokucerar inte programledaren på utan påtalar inkomstspridningen som ett problem i stället.

Jag har många gånger spytt min galla över de röda och fått skäll för det , men nu gör dom det igen , ljuger med sina snedvridna påstående.

jag skulle i stället säga att man kapat fattigdommen med 3 gubbar för de som tjänar minst. För det är vad detta diagram säger mig! 

Alliansens politik bekämpar fattigdommen!



8 kommentarer:

  1. Ordna källor på det du skriver. Du är inte direkt trovärdig.

    SvaraRadera
  2. Jag tror att jag har kvar TV programmet i min TV burk så jag får väj strema upp skälva inlägget här för att stilla din tvivlan.

    SvaraRadera
  3. Jag vill inte se ett program, jag vill se fakta på det du skriver ? Att du stavar som en kratta gör dig inte mer trovärdig.

    SvaraRadera
  4. Bra att du tycker att jag stavar som en kratta och om du inte hittar något annat att klaga på så känner jag mig nöjd. För när folk begår personangrepp och inte sakangrepp då har jag Inget mer att säga dig!!

    SvaraRadera
  5. Du har alltså inga källor på allt du skriver ? Färgelandabloggen - rent skitsback alltså.

    SvaraRadera
  6. "skitsback" Va fan är det .... Du stavar fan som en kratta du också.

    Jo det kan du ge dig på att jag har källor.
    Va är de för info som du tycker saknar relevans?

    Du e antagligen en sosse och kan inte förstå att er politik leder till att Kina och indien blomstrade Nu blåser det högervindar och man har börjat få ner skattetrycket för företag.

    Den inhemska konsumtionen och produktionen går framåt. Rut och rot har inneburit idel fördelar, både för individer men också för företag och Sverige.

    Men er politik har nästan fördärvat det här landet. Tur att inte ni fick makten 2006. Den borgerliga politiken har gjort att Sverige har den starkaste ekonomin inom EU.

    Och med tanke på denna sträng så visar den med all önskvärd tydlighet att fler Svenskar har fått mer i plånboken.

    Det som reportaget ville visa var att det har blivit en större lönespridning och det tyckte reportern att det var ett problem. Det tycker inte jag.

    Sen tycker jag i och för sig att industriarbetaren är överbetald . Men det är en annan sak.

    SvaraRadera
  7. Du drar för snabba slutsatser. Programledaren säger helt rätt.
    Sedermera är väl ändå en åsikt, gällande att din stavning gör dig mindre trovärdig, saklig kritik? Det är nog mer du som tar det som ett personligt påhopp.

    Jag kan ge min kritik till denna bloggen, som du får ta som personligt påhopp eller ett sakligt påstående, och det är att ditt sätt att blogga ger sandlådepolitiken ett ansikte. Trist, tycker jag, du vill väl men det blir tvärtom.

    SvaraRadera
  8. Det är dina påhopp som tar de här kommentarerna till en sandlådenivå!

    Inte mitt sätt att blogga.

    SvaraRadera