onsdag 19 september 2012

Dals-Ed, Kommunen som finns!


I dag vaknade jag till ett ganska kraftigt snöfall så det blir ingen tur på fjället, tänkte jag.
Fram åt middagen kom solen och vi tog en kort promenad bort till ett vindskydd. Väl där försökte vi få till en liten eld. Med de medhavda grillkolen i botten och några björkpinnar ovanpå gjorde vi ett antal försök att få lite fjutt.

Men vinden va så stark så det kändes nästan omöjligt , men till slut så fick vi en liten brasa. När vi suttit och småpratat en stund kom det en ung pojke förbi och undrade om han fick slå sig ner hos oss och spisa sin medhavda massäck . 

-Visst får du det! Sa vi . Han berättade då att han hade tagit båten tidigt i morse och färdats hela vägen till andra ändan av sjön och gått de 9 km över fjället tillbaka hit. Han berättade också att han kom från Jönköping och han undrade var i från vi kom.
Färgelanda svarade vi.

-Aldrig hört talas om , blev svaret .
-Mitt i Dalslad svarade vi då 

-Jaahaa. Dals- Ed , ligger Färgelanda i närheten av Dals-Ed då för Dals-Ed har jag hört talas om och Dals-Ed ligger väl mitt i Dalsland?

-Nej Färgelanda ligger mitt i Dalsland . Dals-Ed ligger i ena kanten på Dalsland rättade jag honom.

Min reflektion över detta blir att Dals-Ed gjort rätt saker och att färgelanda inte finns. I alla fall inte för honom. Jag berättade lite om våra vandringsleder och hans spontana kommentar blev att dit skulle han nog kunna tänka sig . Ja i alla fall till Dals-Ed.

4 kommentarer:

  1. Jodå, Färgelanda Kommun är känd, mycket tack vare alla bloggare som öst sin galla över kommunen och vad som skett. De flesta har slutat men inte du. Resultat? Föga förvånande har allt blivit sämre i kommunen, handlingsförlamningen större, samarbetet mindre och en profil som en av de sämsta kommunerna.

    Bra jobbat!!!! ingen nämnd och ingen glömd i någon kategori från politiker, tjänstemän till bloggare.

    Det kommer ta många år för komunen att resa sig, om den gör det, lösningen är troligtvis kommunsammanslagning.

    SvaraRadera
  2. "öst sin galla över kommunen och vad som skett"
    Tycker du att kritiken varit obefogad?

    Nej det tycker du nog inte. och varför de andra har slutat? det beror nog på att de givit upp. jag har min blogg kvar av egoistiska skäl.

    Dels får jag träning med min dyslexi och sen får jag en kanal ut till alla som vill läsa om min affärsverksamhet DJ Electronics.

    Inte så dumt att be folk skriva Dick Jonefelt i googel fönstret och att jag då hamnar överst.

    Ett enkelt sätt för mina kunder att hitta den information som jag vill nå ut med Helt gratis.

    något mina konkurrenter betalar stora pengar för.

    Beträffande kommunen så är det bara att beklaga att "vi" ligger sist i, i stort sett i alla undersökningar och jämförelser i hela landet.

    Något som politiker och tjänstemän verkar skita i.

    I alla fall gör dom inte rätt saker och att jag på min blogg påpekar det de gör, gör ju inte politiker och tjänstemännens idiothandlingar ogjorda.

    SvaraRadera
  3. Tack för allt arbete som du har bidragit med för att försöka ingjuta besinning hos de övriga politikerna. Det är som du själv antyder inte bloggarnas fel att t.ex skolan år efter år hamnar i botten vid rankningar.
    Företagsrankningarna grundar sig inte heller på rykten/bloggningar. De är en produkt av svar på frågor från befintligt näringsliv(t.ex bemötande,rättviseaspekter od) och lokala fysiska realiteter(som tillgänglighet od). Att säga något annat tyder på en brist på förståelse och att underskatta befintliga näringsidkare.

    SvaraRadera
  4. Till
    Anonym27 september 2012 15:14

    Hade det funnits en klickruta med TUMMEN UPP Hade du fått det från mig.

    SvaraRadera