söndag 10 juni 2012

Ny restaurang i centrum




Här om dagen fick jag veta att det var en ny krögare på gång i Färgelanda. Denne hade då visat intresse för att flytta in i den lokalen som jag hade tidigare. Vidare skulle visst kommunen investera ca 400 000:- kronor för att iordningställa lokalen enligt den nya hyresgästens önskemål.

En investering som vi kommuninvånare skall stå för. Ja man på står ju att investeringen skall läggas på hyran , men jag tycker att jag har hört detta förut . Hela björnhusinvesteringen skulle visst läggas på hyran . Men det är bara ca 20 miljoner som belastade företagen i den byggnaden de övriga 68 miljonerna har skattebetalarna fått skjuta till .

Samma var det med Westen Tools. Där investerade kommunen 200 000:- som skulle läggas på hyran, men där slapp företagaren undan den investeringen. Det beslutades på kommunstyrelsen att skattebetalarna skulle göra det i stället .

Den gången var det Tord Karlsson som hade subblat till det och han är fortfarande kvar på kommunen med ansvar för den här sortens uppgörelse , så man kan säga att utgången på den nya affären är långt ifrån klar . Resultaten kan bli precis hur som helst . Färgelanda Är Fantastiskt.

8 kommentarer:

  1. Hur det än blir så hoppas jag att kommunen kommer fram till en värdig(för kommunen) uppgörelse(kompromiss) med dig.

    SvaraRadera
  2. När är det ditt ärende kommer upp i rätten?

    SvaraRadera
  3. Onsdag den 13 juni om tre dagar. Beträffande "värdig uppgörelse " så kan det aldrig bli tal om det . i så fall hade vi aldrig behövt mötas i rätten!

    Jag träffade en annan Företagare här om dagen och han kunde också vitna om hur illa han hade blivit behandlad av kommunen.

    Det finns en orsak till varför Färgelanda kommun har bland de sämsta företagarklimatet i landet. både Jag och Svenskt näringsliv står mållösa in för Ragnhild Anderssons fullständiga ointresse för att vilja förbättra Företagarklimatet.

    Så jag får tyvärr ge den skribent rätt som påstod att det aldrig kommer bli bra med henne vid rodret! Suck!!!

    SvaraRadera
  4. Lycka till! Hoppas du har ett bra juridiskt ombud.

    SvaraRadera
  5. Håller med dig Dick. Suck!!!!!!

    SvaraRadera
  6. Hur gick det för dig idag Dick?

    SvaraRadera
  7. Vid den enskilda förhandlingen frågade dommaren " Vad har du gjort Dick ... Vad har du gjort. För det här handlar inte om pengar utan dom vill åt dig" Detta är den tredje utomstående personen som satt sig in i ärendet som anser att detta inte handlar om någon skuld utan det ligger annat i botten.

    Jag berättade då att jag hade kritiserat kommunen för hanteringen av bland annat Björnhuset med mera.

    - Jaahha sa domaren . det är det som är motivet.

    Men jag skall skriva en längre redogörelse lite senare då jag har lite bättre tid.

    Med överskriften . Färrgelanda Den genomkorrumperade kommunen.

    Korruption behöver nödvändigtvis inte vara förskingring . det kan också vara maktutövning.

    SvaraRadera