söndag 3 juni 2012

Markaryds Kommunalråd . En innovatör!





Bilden är klockren tycker Jag.

Jag mins en S politiker som hade ett sånt där tillstånd på sin bil, och ofta utnyttjade den platsen, inte för att hon hade ett eget handikapp eller funktionshinder. Anledningen var att hon ibland hade sin handikappade familjemedlem med sig , och då berättigade henne att ställa sig på den platsen.

Eller vid ett annat tillfälle som en arbetskamrat och jag var nere på byn i ett ärende. Plötsligt kommer en gammal Volvo dundraandes in på handikapplatsen, ut studsar en kille ur bilen och med god fart tar sig in i affären.

Då ropar  min kompis . "-Handikappet måste sitta i huvudet"

Bilden är hämtad från den här adressen http://allas.se/varning-for-vilda-barn-och-lata-bilister/

Helt otroligt vilket genomslag den här tilläggsskylten har fått i hela landet. Inte kunde jag ana det när jag för två år sedan presenterade min idé för det lokala handikapprådet som stöttade förslaget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar