lördag 26 februari 2011

150 dagar efter valet

Med en trevande inledning klargjorde alla i alliansen att man nu hade tröttnat på att en kommun som egentligen är borgerlig , år efter år styrs av de röda. Men vägen dit vi är i dag har varit kantad av diverse prövningar.
Även tjänstemännen har haft svårt att förstå att det står en ny era för dörren. Det kunde vi läsa om i bohusläningen för någon vecka sedan. Men förra helgen i Rännelanda gamla skola tror jag det hände.

Jag åkte dit med ett öppet sinne för att delta i en utbildningsdag. Jag hade inga förhoppningar in för dagen utan tänkte att resultatet skulle bli ungefär som de tidigare utbildningsdagar som jag deltagit i. Ganska nollställt alltså. Men skam den som ger sig tänkte jag och bestämde mig för att offra denna lördag . Från 9 – 16 skulle vi hålla på.

Inledningen var som vanligt att man skulle berätta vem man var och så vidare. Alt efter som dagen gick, blev innehållet mer och mer intressant. Så intressant att det drog ut en hel timme till kl 17 innan vi kände att vi var klara. Och som bonus hade vi ett material och en kunskap med oss hem.

Där utöver kunde jag känna att vi inom alliansen kom varandra ett steg närmare.
Så nu gäller det att få kommunens alla avdelningar åt samma håll och där med mot de hållet som vi inom alliansen vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar