tisdag 19 mars 2013

Verksamhetsplan för år 2013/2014

Inledning.
Föreningen samlar uppfinnare och arbetar för att skapa ett bättre klimat för oss uppfinnare. Föreningen har ambition att hjälpa och stödja det som har med uppfinningar att göra, vare sig du är på idéstadiet eller redan i produktion.
D
essutom ge tillgång till övriga medlemmars samlade kompetens vid våra månatliga medlemsmöten, andra aktiviteter och personliga kontakter.

Ledning.
Föreningen leds av en styrelse där ledamöterna väljs på två år utom ordförande som väljs varje år.
Det är styrelsen som leder den dagliga verksamheten.


Verksamhetsområden.
Föreningen ska ha en stödjande och sammanhållande roll för våra medlemmar.
Bjuda intressanta gäster till våra möten. Ha en informativ verksamhet, dela med sig av erfarenhet och information.

Utbildningar.
En pågående CE märknings studiecirkel. En studiecirkel i programmet Google SketchUp planeras samt en i nyhetsgranskning. Sammanlagt planerar man att ha två studiecirklar per verksamhetsår. Även andra ej specificerade kompetenshöjande insatser är aktuella inte minst för att höja styrelsens kompetens.

Aktiviteter.Årsmötet kommer att hållas i mars.
Månadsmöten planeras att hållas som vanligt första torsdagen i varje månad.
Studiebesök planeras i linje med föreningens intressen.
Samordnade resor till event utanför föreningens geografiska gräns.

Deltagande i olika event som tex. mässor planeras. Förslag/planer: Rotviksbro,
Rännelanda, Vänersborg, Trollhättan.
Arbeta med dokumentation och information, tex. fortsätta att utveckla föreningens hemsida och rutiner.


Samarbeten.Samarbete med andra aktörer inom innovationsområden, andra förerningar och SUF.
Prenumeration av tidningen ”Uppfinnaren och konstruktören” kommer numera att ingå i medlemskapet.

Finansiering.Föreningen kommer att finansiera sin verksamhet med medlemsavgifter men även söka andra medel som tillväxtmedel hos fyrbodal kommunförbund.

4 kommentarer:

  1. Var har dina trevliga Blogginlägg tagit vägen ?

    Saknar dina härliga rättframma reflektioner om alla möjliga händelser i vår omgivning.

    Hoppas allt går bra för dig.

    // En som respekterar dig och din kunskap.

    SvaraRadera
  2. Jo jag har haft fullt upp med min uppfinning . Jag har kommit in på Innovatum som inkubatorföretag med min Värmeväxlare samt att jag är på något som kallas för projektarenan med en filterlös ventilation-återvinning.

    Jag har fått högskolan att utföra mätningar för att få fram de uppgifter som jag måste ha för att optimera anläggningen.

    Detta är mycket mycket mera spännande än att tampas med galenpannorna i Sveriges sämsta företagarkommun Färgelanda.

    Sedan siktar jag på att bli Stadsminister!!!

    Det har jag lärt mig av Stefan Lövén!!!

    Det är bara att gå ut till folket "väljarna" och säga

    "- Jag skall se till att Sverige har den lägsta arbetslösheten inom EU."

    Och som uppfinnare skall jag inte berätta HUR det skall gå till. Bara att det är möjligt. Och sedan skickar jag in en patentansökan på HUR-frågan och hoppas på det bästa. Smart va!?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är lätt att tycka om dig och dina idéer.

      Hoppas nu att allt fortsätter lika framgångsrikt.

      Sverige behöver sådana personligheter som du.
      Alla har inte förstått ännu.

      Radera
  3. Nej så är det nog!
    Det är väl så att när du inte kan sätta in någon i något fack eller rum, så blir man som regel missförstådd. Och därmed också ofta motarbetad.

    Min pappa sa allt som oftast.

    "- Den pojken tar du inte där du släppte'n "

    Och det har legat mig i fatet genom livet!

    SvaraRadera