tisdag 28 augusti 2012

Färgelanda Kommun förlorar 135000 på obetald hyra

Det förslag till Ackordsuppgörelse som tagits fram innebär att 3-Elite ska betala 25 procent av skulderna till fordringsägarna. Det skulle innebära att kommunen går miste om drygt 135 000 kronor i hyra.

– Vi har haft ett möte med kommunen för att få minskat lokalytan efter våra behov och därmed få ner hyran. Det var kommunen inte intresserad av, säger Andreas Andersson.

Tråkigt att attityden inte har ändrat sig då även jag blev bemött på det här viset. Och Peter sitter på läcktaren som åskådare och förstår inte att han har ett ansvar för det som inte händer och inte sker.

- De finns dom som ser på när saker och ting händer
- De finns dom som får saker och ting att hända.
- Och det finns kommunalrådet Peter Johansson som undrade vad som hände!

– Hyran är en sak. Det är mycket tråkigare med arbetstillfällena och för de personer som drabbas, säger kommunalrådet Peter Johansson (KD).

- Nej Peter , Ta ledigt och gå hem för vi skulle antagligen inte märka någon skillnad!

1 kommentar:

  1. Åter ett verk från Tord karlsson . Jag träffade en företagare i går som kom till mig med anledning av Bohusläningens artikel om mig som Uppfinnare.

    Vi kom å tala om "min " gamla lokal i Centrum och han stavade då före mig och menade att det möjligen kunde vara Tord Karlsson som hade ett finger med i spelet.

    Han kunde då berätta en del negativa erfarenheter från den mannen. Tyvärr är det inte första gången som jag noterat detta utan bara konstatera att här har vi en till med samma dåliga erfarenhet.

    Jag skulle inte gråta om han gör som PO, Janne, Johan , Henrik , Pia , med flera. och han kan ta Ekberg med sig dit han går!

    Ps Det förefaller som om Tomas Lassehag gör allt för att nagla sig fast i kommunen. Han får idel goda vitsord både från personalen och från mina kolegor i Mötesplats Färgelanda .

    Det förefaller som han verkligen försöker göra ett gott jobb och då skall han ha kred för det.
    -Bra jobbat Tomas

    SvaraRadera